نیازمند استفاده از ظرفیت سمن‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم
کد خبر: 4039876
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷

نیازمند استفاده از ظرفیت سمن‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد بسیاری در حوزه آسیب‌های اجتماعی داریم، گفت: از ظرفیت و توان این تشکل‌ها جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی نهایت استفاده را باید داشت.

سیدمحمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سیدمحمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی، امروز، 11 اسفندماه در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی یک چالش بزرگی است که دامن‌گیر ما در کشور به‎خصوص خراسان‌جنوبی شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه چالش‌سازی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی یکی از برنامه‌های مهم دشمن است، افزود: دشمن با به‌وجود آوردن و تراکم چالش‌ها به دنبال وارد کردن ضربه به بدنه نظام جمهوری اسلامی است.

وی بیان کرد: امیدواریم در دولت انقلابی با کار جهادی و تلاش مدیران و دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت تشکل‌های مردمی و سازمان‌نهاد جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده شود و قطعا نتایج بهتری خواهیم گرفت.

طالبی با اشاره به اینکه در خراسان‌جنوبی احساس می‌کنیم آمار آسیب‌های اجتماعی بالاست، افزود: خراسان‌جنوبی در آمارهای کشوری وضعیت خوبی نسبت به سایر استان‌ها دارد، اما نباید این آسیب‎ها در این استان فرهنگی و مذهبی وجود داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: دستگاه‌های اجرایی گزارش مکتوب خود را در خصوص 50 درصد اعتباراتی که گرفته‌اند را ارسال کنند؛ سرفصل‌های سال 1401 به دستگاه‌ها ابلاغ شده است و اعتبارات هزینه‌ای باید در اجرای برنامه‌ها هزینه شود.

وی با بیان اینکه تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد بسیاری در حوزه آسیب‌های اجتماعی داریم، ادامه داد: از ظرفیت و توان این تشکل‌ها جهت کاهش آسیب‎های اجتماعی نهایت استفاده را داشته باشید.

طالبی با تأکید بر اینکه ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی فراموش نشود، افزود: ریشه‌یابی باعث می‌شود تا کار عمیق‌تری جهت کاهش این آسیب‌ها انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه سهم اعتبارات استان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار اندک است، یادآور شد: بیش از یک میلیارد تومان برای این موضوع در هر سال در نظر گرفته می‌شود که بسیار کم است و باید بحث افزایش این سهم به‌صورت جدی پیگیری شود.

انتهای پیام
captcha