ثبت‌نام ۲۸۰ تیم دانش‌آموزی از قزوین در لیگ علمی پایا
کد خبر: 4040457
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰

ثبت‌نام ۲۸۰ تیم دانش‌آموزی از قزوین در لیگ علمی پایا

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین بیان کرد: در هر یک از رشته‌ها، پنج نفر از دانش‌آموزان در قالب یک تیم به پاسخگویی به سئوالات می‌پردازند و اولین مرحله از پانزدهمین دوره مسابقات علمی بین المللی پایا با مشارکت ۲۸۰ تیم پنج نفره از استان در روزهای ۱۸ و ۱۹ اسفندماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

لیگ دانش آموزی پایا در قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین، سرهنگ ابراهیم رسولی‌فر، مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین، با اشاره به برگزاری دوره مقدماتی لیگ علمی پایا خاطرنشان کرد: لیگ علمی بین‌المللی پایا بزرگ‌ترین مسابقه گروهی کشور و جهان اسلام است که بستری را برای دانش آموزان توانمند و علاقه‌مند فراهم کرده تا در یک جریان آموزشی و رقابتی سالم، به دانسته‌های خود بیافزایند و در یک رقابت دلچسب و گروهی، تبادل دانش و بهتر اندیشیدن را تجربه کنند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین اظهار کرد: هدف اصلی در لیگ علمی بین‌المللی پایا ارتباط بین علوم پایه و تقویت دانش آموزان در تبدیل قدرت علم به عمل است. ترویج روحیه پژوهشی و پرسشگری، هدایت دانش آموزان در مسیر تحقیق و پژوهش و طراحی لیگ‌های پژوهشی و کارآفرینی در کنار لیگ علمی، رویکرد اصلی پایا به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: المپیاد بین‌الملل پایا به‌عنوان بزرگ‌ترین لیگ گروهی جهان اسلام برای دانش آموزان پایه‌های اول تا ششم و دوره اول متوسطه در یک رشته واحد به عنوان علوم پایه متشکل از دروس ریاضی، علوم و در پایه دهم و یازدهم در رشته‌های علوم ریاضی، تجربی و علوم انسانی و لیگ علوم کامپیوتر و برنامه‌نویسی، پژوهشی و کارآفرینی در مقطع متوسطه اول (مشترک در پایه‌های هفتم، هشتم، نهم) و مقطع متوسطه دوم (مشترک در پایه‌های دهم و یازدهم) برگزار می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: در هر یک از رشته‌ها، پنج نفر از دانش‌آموزان در قالب یک تیم به پاسخگویی به سئوالات می‌پردازند و اولین مرحله از پانزدهمین دوره مسابقات علمی بین المللی پایا با مشارکت ۲۸۰ تیم پنج نفره از استان در روزهای ۱۸ و ۱۹ اسفندماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

این مسئول بیان کرد: طبق آخرین آمار ثبت‌نام لیگ علمی پایا توسط رده‌ها، حوزه شهید فهمیده یک ۲۹ تیم،شهید فهمیده دو ۱۷ تیم، زینب کبری (س) ۵۵ تیم، ام ابیها (س) ۳۷ تیم، شهید خلیلی ۵۲ تیم، الموت غربی یک تیم، تاکستان ۳ تیم، بوئین‌زهرا ۱۲ تیم، آشتیانی۱۲ تیم، شال ۱۸ تیم، آبیک ۱۱ تیم، حوزه امام علی (ع) ۱۰ تیم و حضرت رقیه (س) ۲۳ تیم در این مسابقات شرکت کردند.

رسولی‌فر گفت: سال گذشته ۲۱۸ تیم در مسابقات بین‌المللی لیگ علمی پایا شرکت کردند که از این تعداد هشت تیم به مرحله نیمه‌نهایی و چهار تیم به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین در پایان تصریح کرد: در سال گذشته ۱۹ دانش آموز حائز مدال نقره و ۱۰ مدال برنز شدند؛ با توجه به اینکه هدف از برگزاری این مسابقات پرورش روحیه مشارکت و تقویت رشته‌های علمی است امیدواریم دانش‌آموزان استان قزوین همانند سال‌های گذشته در این مسابقات خوش بدرخشند.

انتهای پیام
captcha