کتاب «خبیر خطه خط» در یزد رونمایی شد
کد خبر: 4040851
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴

کتاب «خبیر خطه خط» در یزد رونمایی شد

کتاب «خبیر خطه خط»، یادنامه عبدالله قوچانی کارشناس خطوط اسلامی در محل مسجد جامع یزد رونمایی شد.

کتاب «خبیر خطه خط» در یزد رونمایی شدبه گزارش ایکنا از یزد، در نخستین رویداد «گذر و درنگ» در معماری ایران که به همت مرکز معماری اسلامی حوزه هنری، امروز، 15 اسفندماه در مسجد جامع یزد برگزار شد، از کتاب «خبیر خطه خط» یادنامه زنده‌یاد عبدالله قوچانی، متخصص کتیبه‌های فارسی و عربی و پژوهشگر تاریخ دوران اسلامی و کارشناس خطوط اسلامی در مسجد جامع یزد رونمایی شد.

این کتاب به اهتمام داریوش ذوالفقاری عضو هیئت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری تدوین شده است.

«خبیر خطه خط» در هفت فصل و 351 صفحه توسط خانه اندیشمندان علوم انسانی در تهران منتشر شده است. این کتاب به منظور معرفی شخصیت علمی و فرهنگی استاد عبدالله قوچانی تدوین شده و تهیه و گردآوری آن یک سال طول کشیده است.

پژوهشگاه میراث فرهنگی، مرکز معماری اسلامی حوزه هنری، خانه اندیشمندان علوم انسانی و گروه کوفی نگاری قدمگاه فراشاه یزد در تدوین این اثر همکاری داشتند.

یادآور می‌شود استاد عبدالله قوچانی متخصص کتیبه‌های فارسی و عربی در آثار منقول و غیرمنقول موزه‌ها و کشفیات باستان‌شناختی در جهان و همچنین پژوهشگر تاریخ دوران اسلامی، کارشناس آثار هنر اسلامی و سکه شناس و عضو پیوسته مؤسسه فرهنگی ایکوموس ایران بود. وی مردادماه 1399 به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در سن 72 سالگی دارفانی را وداع گفت. از عبدالله قوچانی ۱۳ عنوان کتاب در زمینه کتیبه‌پژوهی و سکه‌شناسی به یادگار مانده است.

انتهای پیام
captcha