آئین بزرگداشت روز جانباز در کرمان برگزار شد+ عکس
کد خبر: 4041209
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸

آئین بزرگداشت روز جانباز در کرمان برگزار شد+ عکس

همزمان با ولادت حضرت عباس(ع) آئین گرامیداشت روز جانباز با حضور نماینده ‌ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از جانبازان در گلزاری شهدای کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن‌ علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، آئین گرامیداشت روز جانباز امروز ۱۶ اسفندماه با حضور نماینده ‌ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از جانبازان و خانواده‌های آن‌ها در گلزاری شهدای کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ‌ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این مراسم بیان کرد: جایگاه ماه شعبان به دو دلیل بسیار رفیع است زیرا مقدمه پرواز معنوی و روحی ماه رمضان است همچنین در این ماه جشن‌های متعددی است.

وی با تبریک روز جانباز تصریح کرد: امروز روز بزرگ جانباز عالم حضرت عباس(ع) است که بدن خود را در راه دفاع از امامت و ولایت فدایت کرد و بزرگترین جانباز تایخ لقب گرفت و شما جانبازان عزیز بخشی از جسم خود را در همان راهی تقدیم کردید که حضرت ابوالفضل(ع) تقدیم کرد و لذا در بهشت افتخار ورود به جلسه‌ای دارید که حضرت عباس(ع) در آن حضور دارد.

امام جمعه کرمان ادامه داد: چیزی که باعث درخشش حضرت ابوالفضل(ع) شد بصیرت حضرت است و بصیرت به این معناست که فرد به گونه‌ای نسبت به امام جامعه خود موضع بگیرد که امامش می‌خواهد و یک فرد بصیر قبل از فرمان امامش طبق خواسته امام حرکت می‌کند.

احمد گروئی ساردو، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمان در این مراسم خطاب به جانبازان گفت: شما از جان و مال خود برای حفظ ارزش‌های انقلاب گذشتید، مردانه ایستادید و جنگیدید و در این سال‌ها به احترام ائمه و حضرت عباس(ع) کمبودها و کاستی‌ها را به جان خریدید.

وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد شرمنده جانبازان هستیم، گفت: جانبازان و شهدا به ویژه سیدالشهدای جبهه مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه بارز ایستادگی، مقاومت، محبوب‌القلوب بودن هستند که این مکتب اسلام، جمهوری‌اسلامی و مکتب شهید سلیمانی است و ما باید از این مکتب الگو بگیریم و در جهت حفظ ارزش‌های جامعه کوشا باشیم.

انتهای پیام
captcha