اهدای کتاب «عشق هرگز نمی‌میرد» به همسر شهید سلگی
کد خبر: 4041700
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸

اهدای کتاب «عشق هرگز نمی‌میرد» به همسر شهید سلگی

کتاب «عشق هرگز نمی‌میرد» نوشته مونا اسکندری، زندگینامه پروین سلگی همسر جانباز شهید میرزامحمد سلگی که به تازگی منتشر شده، با حضور حمید حسام و رئیس حوزه هنری استان همدان به راوی کتاب اهدا شد.

اهدای کتاب همسر شهید سلگیبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان همدان، کتاب «عشق هرگز نمی‌میرد» نوشته مونا اسکندری، زندگینامه پروین سلگی همسر جانباز شهید میرزامحمد سلگی که به تازگی منتشر شده، با حضور حمید حسام و رئیس حوزه هنری استان همدان به راوی کتاب اهدا شد.

در این برنامه که عصر روز گذشته، 18 اسفندماه در منزل شهید سلگی برگزار شد، حمید حسام، نویسنده همدانی کتاب «عشق هرگز نمی‌میرد» به روایتگری همسر شهید را کتابی ارزشمند دانست و گفت: در دنیایی که همگان به دنبال شهرت و نام و نشان هستند شخصیت والای شهید سلگی دنبال گمنامی بود.

نویسنده کتاب «آب هرگز نمی‌میرد»، عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب نسبت به میرزامحمد سلگی را نادر و قابل تأمل دانست و افزود: اینکه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) فرمودند «واقعاً اگر ممکن بود برای من، پا می‌شدم می‌رفتم همدان، دیدن این مرد» نشان‌دهنده توجه و شناخت آن حضرت از سردار میرزامحمد سلگی است.

پروین سلگی راوی کتاب «عشق هرگز نمی‌میرد» نیز در این برنامه ضمن بیان خاطراتی از همسر شهیدش، حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رفع مشکل مردم را از اولویت‌های میرزا محمد سلگی خواند و بیان کرد: با شهید سلگی پیمان می‌بندم تا آخر عمر در مسیر ولایت و شهدا گام بردارم.

محمدمهدی سماوات، رئیس حوزه هنری استان همدان نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت روز جانباز، شهید سلگی را شخصیتی پرصلابت و رئوف با دغدغه‌هایی انقلابی و اجتماعی دانست و اظهار کرد: اولویت نخست این نهاد انقلابی اشاعه فرهنگ ارزشمند انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و هنر متعهد است. چاپ و نشر آثار فاخر در عرصه ادبیات پایداری، حمایت و معرفی نویسندگان ارزشی در دستور کار حوزه هنری همدان قرار دارد.

مونا اسکندری، نویسنده کتاب «عشق هرگز نمی‌میرد» تألیف کتاب و آشنایی بیشتر با خانواده شهید سلگی را توفیقی برای خود خواند و گفت: کتاب «عشق هرگز نمی‌میرد» در 300 صفحه از سوی انتشارات سوره مهر در زمستان 1400 روانه بازار کتاب شده است که فرآیند مصاحبه آن در زمان حیات شهید میرزامحمد سلگی آغاز شده بود.

سردار «میرزامحمد سلگی» جانباز سرافراز و فرمانده گردان حضرت ابوالفضل(ع) و رئیس ستاد لشکر سپاه انصارالحسین(ع) و راوی کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» بود که به دلیل عوارض ناشی از استنشاق گاز‌های شیمیایی دوران دفاع مقدس و جراحات جانبازی، در تاریخ 14 فروردین 1399 به جمع یاران شهیدش پیوست.

انتهای پیام
captcha