بررسی حق اشتغال و تحصیل زنان در کتاب «حقوق متقابل زوجین»
کد خبر: 4042168
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷

بررسی حق اشتغال و تحصیل زنان در کتاب «حقوق متقابل زوجین»

کتاب «حقوق متقابل زوجین» نوشته یکی از پژوهشگران حوزه علمیه استان قزوین توسط انتشارات پرک چاپ و منتشر شده است و به موضوعاتی از قبیل حق اشتغال و تحصیل زنان می‌پردازد.

معصومه انصاری، نویسنده کتاب «حقوق متقابل زوجین»، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین اظهار کرد: کتاب «حقوق متقابل زوجین» در چهار فصل تدوین شده است، در فصل اول به تعاریف مفاهیم و در فصل دوم به حقوق متقابل زوجین پرداخته شده که شامل بخش‌های زوجین و تمکین، جایگاه حمایت از حقوق غیرمالی در اصول حاکم بر خانواده، وظایف مشترک زن و مرد در قبال یکدیگر، حقق غیرمالی مختص زوجه و حقوق غیرمالی مختص زوج است.

وی ادامه داد: در فصل سوم به موضوع اشتغال پرداخته شده که در آن عوامل مؤثر بر گرایش زنان به اشتغال، فلسفه و مبانی اشتغال زن، جواز اشتغال زن از نظر اسلام، قوانین و حق کار زنان، دیدگاه حقوقی شغل همسران، اسلام و استقلال مالی زنان، حق کار زنان و دستمزد مساوی عادلانه، منع اشتغال زوجین، ضوابط و محدودیت‌های اشتغال زنان مورد بررسی قرار گرفته است.

این پژوهشگر حوزه علمیه خواهران قزوین تصریح کرد: فصل چهارم با موضوع تحصیل زنان است که در این فصل بررسی آیات و روایات در تحصیل زنان، آموزش زن در عصر پیامبر گرامی اسلام (ص)، تحصیل علم برای زنان همراه با محدودیت یا بدون آن و حدود منع مرد برای اشتغال و تحصیل بررسی شده است.

انصاری یادآور شد: در انتهای کتاب به این نتیجه می‌رسیم که مبحث خانواده و تحکیم آن به‌قدری اهمیت دارد که حقوق در جایگاه دوم قرار می‌گیرد و اخلاق‌مداری در جایگاه نخست قرار دارد چون باعث می‌شود خانواده پابرجا باشد و اگر همه موارد براساس مطالبه حق باشد خانواده استحکام لازم را نخواهد داشت.

بررسی حق اشتغال و تحصیل زنان در کتاب «حقوق متقابل زوجین»

انتهای پیام
captcha