یکی از مهم‌ترین نیاز‌های روحی هر انسانی داشتن شریک زندگی است
کد خبر: 4046051
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰

یکی از مهم‌ترین نیاز‌های روحی هر انسانی داشتن شریک زندگی است

داشتن مونس و همدم و همراز و شریک زندگی یکی از مهم‌ترین نیاز‌های روحی و روانی هر انسانی است که شخص مجرد از آن محروم است.

حجت‌الاسلام رهبر محمدی تبلیغات اسلامی روانسر

حجت‌الاسلام رهبر محمدی، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان روانسر در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به اینکه داشتن مونس و همدم و همراز و شریک زندگی یکی از مهم‌ترین نیاز‌های روحی و روانی هر انسانی است، اظهار کرد: کسی که مجرد است بی‌برنامگی و بی‌انگیزه بودن او موجبات نگرانی و ناآرامی همچنین عصبی و بداخلاق بودن او را فراهم می‌آورد. شخص مجرد از یک طرف به علت بزرگ شدن، از پدر و مادر و خانواده فاصله می‌گیرد و احساس می‌کند دیگر نمی‌تواند با آن‌ها اُنس بگیرد و آرامش یابد، لذا همیشه در ناآرامی است.

وی با اشاره به آیه ۲۱ سوره روم «وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَاتٍ لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ؛ و یکی از آیات لطف الهی آن است که برای شما از جنس خودتان جفتی بیافرید که درکنار او آرامش یافته و با هم اُنس بگیرید و میان شما رأفت و مهربانی برقرار فرمود. در این امر نیز برای مردمی که تفکر و اندیشه کنند ادله و حکمت حق آشکار است»، افزود: قرآن کریم از اُنس و آرامش یافتن به وسیله همسر به عنوان یکی از آیات الهی یاد کرده است.

رئیس تبلیغات اسلامی روانسر بیان کرد: ازدواج اخلاق و رفتار انسان را تغییر داده و بدین وسیله او را از برخی بدخلقی‌ها که در نتیجه ناراحتی و تلخکامی است نجات می‌دهد.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه ازدواج علاوه بر ایجاد اخلاق نیکو سبب افزایش رزق و روزی می‌شود، گفت: ازدواج امری فطری است و بر اساس آن پایه‌گذاری شده و یکی از آثار آن ایجاد زمینه تقوا و دوری از گناهان است.

وی در پایان با بیان اینکه قرآن کریم در آیات بسیاری به موضوع ازدواج اشاره کرده است که اهمیت سنت پیامبر اکرم(ص) را می‌رساند، افزود: قرآن و به تعبیری اسلام برنامه منسجمی برای این جنبه از زندگی بشر دارد از این‌روی که مهم‌ترین کانون اجتماع با ازدواج تشکیل می‌شود و اولین حلقه تربیتی نیز هست.

انتهای پیام
captcha