رسانه بزرگترین ابزار توسعه فرهنگ قرآنی است
کد خبر: 4046358
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸

رسانه بزرگترین ابزار توسعه فرهنگ قرآنی است

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان رسانه را بزرگترین ابزار توسعه فرهنگ قرآنی در کشور دانست و اظهار کرد: قرآن مشعل هدایت همه انسان هاست و لذا باید قرآن را محور همه فعالیت ها قرار دهیم و عاشقانه در خدمت قرآن باشیم.

رضا ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، رضا ثقتی، مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، امروز، 14 فروردین در آیین افتتاحیه دبیرخانه هفته قرآن و عترت استان گیلان که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، رمضان را ماه سراسر برکت و رحمت برای مسلمانان دانست و اظهار کرد: باید نهایت بهره برداری را از ماهی که در آن نفس کشیدن تسبیح و خواب عبادت و فعالیت های ما رحمت است، برای نزدیک شدن به خدا ببریم.

وی برگزاری هفته قرآن و عترت را یک رویداد بزرگ فرهنگی، هنری و دینی در راستای فرهنگ قرآنی دانست و افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان همواره پیشگام و محور فعالیت‌های فرهنگی و دینی بوده و بنا نداریم که محدود به یک بخش و یک موضوع شویم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه فرهنگ همه بخش ها و جنبه ها و محورهای جامعه را به کار می گیرد، گفت: راهبرد وزارت ارشاد حضور مؤثر و فعال در بخش های فرهنگی و هنری و قرآنی و رسانه ای و... است و بنا داریم همه این بخش ها با هم به رشد و تعالی برسد.

ثقتی، از گیلان به عنوان مهد تحقق حکومت شیعه در جهان و ایران یاد کرد و متذکر شد: گیلان پناهگاه فرزندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده و باید این جایگاه فرهنگی و دینی را ارج بنهیم لذا همانگونه که پرچم شیعه در گیلان برافراشته شده، باید پرچم کارهای فرهنگی و هنری و دینی نیز در گیلان خودنمایی کند و حرکت آفرین فعالیت های ملی باشد.

وی با بیان اینکه ایده برگزاری «هفته قرآن و عترت» در استان گیلان کلید خورد، تصریح کرد: هفته قرآن و عترت گیلان به عنوان طرح برتر به استان ها ابلاغ شده و لذا دبیرخانه دائمی هفته قرآن و عترت گیلان را افتتاح کردیم.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، یکی از مهمترین اهداف جشنواره قرآن و عترت را کشف و شناسایی ظرفیت ها و استعدادهای هنری در حوزه قرآن کریم و معرفی این ظرفیت ها و استعدادها به جامعه دانست و ادامه داد: برای جهت دهی فعالیت های فرهنگی و هنری استان و گیلان محتوایی بالاتر و فراگیرتر از قرآن وجود ندارد و همه اقشار جامعه می توانند در سایه قرآن به معنویت و آرامش و تعالی برسند.

وی با بیان اینکه محوریت قرآن در گفتمان فرهنگی دولت به جد دنبال می شود، گفت: پرداختن به قرآن از دریچه هنر را یک تکلیف می دانیم، زیرا ابزار هنر رساترین و تأثیرگذارترین و نافذترین ابزاری است که می تواند در خدمت نشر تعالیم و مفاهیم قرآنی باشد.

ثقتی، با اشاره به اثرگذاری بالای حوزه هنر بر مخاطب عام، بیان کرد: وقتی یک محتوای قرآنی به زیور هنر آراسته می شود، مخاطب را مجذوب می کند لذا جشنواره قرآن و عترت گیلان هنر شعر و داستان نویسی و عکاسی و خوشنویسی و تجسمی و خبرنگاری و... را در خدمت نشر قرآن آورده است.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، از هفته قرآن و عترت به عنوان ویترین فعالیت های قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در طول یک سال یاد کرد و متذکر شد: سعی ما این است که تولیدات هنری با موضوع قرآن را به مردم ارائه کنیم.

وی همچنین رسانه را بزرگترین ابزار توسعه فرهنگ قرآنی در کشور دانست و بیان کرد: قرآن مشعل هدایت همه انسان هاست و لذا باید قرآن را محور همه فعالیت ها قرار دهیم و عاشقانه در خدمت قرآن باشیم.

انتهای پیام
captcha