صدور سند رسمی برای 1400 موقوفه در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 4046662
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴

صدور سند رسمی برای 1400 موقوفه در آذربایجان‌غربی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: در سال گذشته برای بیش از هزار و 400 موقوفه در آذربایجان‌غربی سند رسمی صادر شد و 500 سند قدیمی موقوفات به دفترچه تک برگی تبدیل شدند.

حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی، 15 فروردین ماه در گفت‌وگو با اصحاب رسانه اظهار کرد: رتبه نخست کشور در ثبت موقوفات در یکسال گذشته با همکاری و مشارکت اداره کل ثبت و اسناد استان، و در این مدت برای بیش از هزار و 400 موقوفه سند رسمی صادر شد و 500 سند قدیمی موقوفات به دفترچه تک برگی تبدیل شدند.

وی افزود: پیشگیری از دخل و تصرف در موقوفات آذربایجان‌غربی از مهمترین اهداف صدور سند مالکیت به موقوفات استان بوده و آذربایجان‌غربی برای چهارمین سال متوالی رتبه برتر صدور سند به موقوفات در کشور را کسب کرد.

حجت‌الاسلام جوانبخت بیان کرد: یک سوم موقوفات استان در این مدت در خوی سند مالکیت دریافت کرده و در این مدت این شهرستان با صدور 400 سند به موقوفات در استان رتبه اول را کسب کرد.

وی ادامه داد: توجه جدی و عمل به نیات واقفین بسیار مهم بوده و در یکسال گذشته موقوفات استان 310 میلیارد ریال درآمد داشتند که 120 میلیارد ریال آن براساس نیات واقفان نیک‌اندیش برای تامین نیاز مستمندان هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در یکسال گذشته در بیش از 11 هزار و 500 مترمربع از بقاع متبرکه و موقوفات استان عملیات مرمت و بازسازی اجرا شده است.

انتهای پیام
captcha