پایداری قرآن به واسطه برخورداری از ظرفیت‌های هنری است
کد خبر: 4048935
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶

پایداری قرآن به واسطه برخورداری از ظرفیت‌های هنری است

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی بوشهر در نشست مشترک با شاعران و نویسندگان، گفت: اگر قرآن کریم از ظرفیت‌های هنری برخوردار نبود قطعاً پایدار نمی‌ماند و علت ماندگاری قرآن زیبایی‌های هنری آن است.

حجت الاسلام محمدرضا طاهری مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامیبه گزارش ایکنا از بوشهر، به مناسبت هفته هنر انقلاب، نشست مشترک شاعران و نویسندگان استان بوشهر، با حضور حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی، امید پارسایی فر، رئیس حوزه هنری و مهدی حیدری، مدیر صداوسیما مرکز بوشهر امروز، 23 فروردین در حوزه هنری انقلاب اسلامی بوشهر برپا شد.

در این نشست حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی از زاویه تحلیلی به صحرای کربلا نگاه کرد و افزود: مادرهای شهیدی را دیدم که وقتی خبر شهادت فرزندشان را شنیدند در خود فرو شکستند و تا سال‌ها لب از لب باز نکردند.

وی با اشاره به مصائب حضرت زینب کبری(س) گفت: ایشان در یک نیمروز هجده عزیز را از دست داد و در فاصله کمتر از 48 ساعت در کوفه با خیانت‌کاران این حادثه‌ عظیم و همچنین با مردمی مواجه شد که اگر بصیرت و فهم داشتند واقعه کربلا روی نمی‌داد. ایشان در آن شرایط خطبه‌ای خواند که به تعبیر علامه مجلسی سال‌های سال علما باید برای تحلیل بندبند آن مطالعه کنند و هنوز هم بعد از این‌ همه تحلیل جای کار باقی است.

حجت‌الاسلام طاهری یادآور شد: این جریانات نقطه آغاز بازگشت جامعه به انحراف رفته جزیرةالعرب و نماد جهاد تبیین با الگوی هنری است.

وی افزود: این جریانات را طرفداران امام حسین(ع) نقل نکرده‌اند بلکه این خطبه‌ها توسط ده‌ها نفر از پیروان یزید نقل‌ و در تاریخ به ثبت رسیده‌ است و این نشان می‌دهد که اثر هنر بر مخاطب یک اثر ذاتی است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: هنرمند متعهد کسی است که حرف اصل دین را که منطبق با عقل و فطرت است در لباس هنر دربیاورد این‌گونه مخاطب به‌راحتی محتوا را دریافت خواهد کرد.

وی همچنین ادامه داد: اگر قرآن کریم هم از ظرفیت‌های هنری برخوردار نبود قطعاً پایدار نمی‌بود بی‌شک علت ماندگاری قرآن زیبایی‌های هنری آن است و در نهج‌البلاغه نیز اگر استدلالات خشک و منطقی در قالب خطبه بیان می‌شد هرگز ماندگار نمی‌شد اما علت ماندگاری نهج‌البلاغه زیبایی‌های هنر بلاغت در کلام حضرت علی(ع) است.

حجت‌الاسلام طاهری در پایان افزود: جریاناتی که الان ایستادگی در مقابل نظام سلطه را بین مردم ترویج می‌کند پرچمش به دست شهدای ما افراشته شد و اگر هنرمندی استقامت درونی داشته باشد و در مقابل موج‌های رسانه‌های مجازی بایستد مورد هجمه قرار می‌گیرد همان چیزی که رهبر معظم انقلاب از آن با عنوان میدان جنگ رسانه‌ای یاد می‌کند. در این جنگ جریانی که پیشران است هنر انقلابی است. لذا در گام دوم انقلاب اگر بتوانیم اهداف را برای مخاطب جذاب کنیم جوانان به آینده امیدوار می‌شوند و پای انقلاب می‌مانند.

انتهای پیام
captcha