کاهش کتابخوانی، افزایش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد
کد خبر: 4049491
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵

کاهش کتابخوانی، افزایش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی با بیان اینکه سرانه مطالعه در کشور قابل قبول نیست، گفت: اگر ارتباط با کتاب کمتر شود فضاهای مسموم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه پررنگ تر می شود و متاسفانه طی دو سال اخیر ارتباط جوانان و نوجوانان با این فضاها زیاد شده است.

اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضویبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام محسن مشرفی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی، امروز ۲۵ فروردین ماه در مراسم اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی اظهار کرد: امیدواریم به برکت این کار فرهنگی سرعت نزدیک شدن به خداوند متعال را پیدا کنیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی با بیان اینکه فرهنگ و ارزشمند کتابخوانی را در یابید، گفت: به خاطر بهره مندی از علم، معرفت و دانش امام رضا(ع) است که کشور توانسته این راه را بپیماید.

 

وی در ادامه بیان کرد: ایران اسلامی میزبان فرزندان بزرگوار امام موسی کاظم(ع) است و این بزرگواران فرهنگ قرآن و  اهل بیت(ع)، احترام به علم و دانش و کتاب را وارد این کشور کردند.

 

حجت الاسلام مشرفی با اشاره به اینکه سرانه مطالعه متاسفانه در کشور قابل قبول نیست، افزود: ایران اسلامی یک کشور فرهیخته و با فرهنگ و دارای جمعیت تحصیل کرده است اما این میزان سرانه مطالعه در شان این کشور نیست.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی با بیان اینکه رفتارها و ناهنجاری های اجتماعی ریشه در اندیشه ها دارد، ادامه داد: اندیشه ها درون کتاب ها هستند و اگر ارتباط ما با کتاب کم شود فضاهای مسموم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه پررنگ تر می شود.

 

وی عنوان داشت: متاسفانه طی دو سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا ناخواسته ارتباط جوانان و نوجوانان با فضای مسموم افزایش پیدا کرد آن هم در کشوری که دانشمندان تراز یک دنیا از جمله رازی، ابوریحان بیرونی، خیام و غیره را دارد و اکنون اثرات آن را در جامعه مشاهده می کنیم.

 

حجت الاسلام مشرفی با تاکید بر اینکه فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید بیش از گذشته ترویج یابد، افزود: وقف مطالعه در گردش یکی از بهترین موضوعات است که می تواند به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی کمک کند و ظرفیت بالای برای این موضوع در کشور وجود دارد.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی با بیان اینکه هر کتابی ارزش خواندن ندارد، گفت: دانش ها و آداب به وسیله کتاب به نسل های آینده منتقل می شود و اگر کتابت نمی بود دانش های پیشینیان از بین می رفت و خلل هایی در زندگی انسان به وجود می آمد.

انتهای پیام
captcha