قرآن و مسجد؛ دو محور اصلی وحدت و مودت بین مسلمانان
کد خبر: 4053603
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱

قرآن و مسجد؛ دو محور اصلی وحدت و مودت بین مسلمانان

امام جمعه سنندج با تأکید بر اینکه اتحاد و همبستگی مسلمانان یکی از ابزارهای مقابله با دشمنان اسلام و مسلمین است، گفت: قرآن و مسجد دو محور اصلی وحدت و مودت بین مسلمانان بوده است و دشمنان همواره در حال تلاش برای دور کردن ما از این دو محور اساسی هستند.

ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج امروز، 9 اردیبهشت‌ماه در آیین عبادی - سیاسی نماز جمعه مسجد جامع سنندج اظهار کرد: نور قرآن در ماه مبارک رمضان در خانه تمام مسلمانان روشن شده است و این جای شکرگزاری و سپاس به درگاه خداوند متعال را دارد.

وی با تقدیر از حضور پرشور و حماسی مردم و مسئولان استان در راهپیمایی روز قدس و اعلام خشم و انزجار خود از استکبار جهانی، افزود: مردم مسلمان ایران بار دیگر با اتحاد و یکپارچگی  حمایت و پشتیبانی خود را از ملت مظلوم فلسطین اعلام کردند.

امام جمعه سنندج با تأکید بر اینکه اتحاد و همبستگی مسلمانان یکی از ابزارهای مقابله با دشمنان اسلام و مسلمین است، بیان کرد: قرآن و مسجد دو محور اصلی وحدت و مودت بین مسلمانان بوده است و دشمنان همواره در حال تلاش برای دور کردن ما از این دو محور اساسی هستند.

وی با تبریک روز کار و کارگر به تمام تلاشگران و زحمت‌کشان این عرصه افزود: چرخه توسعه و اقتصاد کشور بر محور تلاش کارگران و تلاشگران این عرصه می‌چرخد و توسعه، عمران و آبادانی کشور با همت و تلاش فعالان این عرصه فراهم می‌شود.

ماموستا رستمی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در مورد  اهمیت پرداخت حقوق کارگران گفت: پیامبراکرم(ص) می‌فرماید: «حقوق کارگر را پرداخت کنید قبل از آنکه عرقش خشک شود».

وی در بخش دیگری از سخنانش به بزرگداشت هفته معلم اشاره کرد و افزود: معلمان سرمایه مملکت هستند چراکه آموزش و پرورش قوی، کشور را به سمت ترقی و پیشرفت پیش می‌برد.

امام جمعه سنندج، امنیت را دارای دو بال وسیع قدرت و اقتصاد دانست و گفت: به راستی وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم دچار مشکل شده است لذا مسئولان باید در کنار حفظ امنیت کشور به بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مردم از مسئولان و مسئولان از مردم هستند، افزود: مسلمانان باید غمخوار و همراه یکدیگر باشند اما باید گفت در این شرایط اقتصادی نامطلوب وضعیت ودیعه‌ها و اجاره‌های مسکن در شهر سنندج در شأن مسلمانان نیست.

ماموستا رستمی در پایان با اشاره به اهمیت پرداخت زکات بین مسلمانان یادآور شد: بزرگترین تعاون و مشارکت مسلمانان زکات بوده است چراکه اهمیت پرداخت زکات به حدی است که خداوند در هر آیه قرآن که به اقامه نماز اشاره دارد، آیه بعد از آن به پرداخت زکات توصیه کرده است.

انتهای پیام
captcha