لزوم بهره‌مندی از ظرفیت هنر در راستای نشر معارف الهی
کد خبر: 4056554
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد:

لزوم بهره‌مندی از ظرفیت هنر در راستای نشر معارف الهی

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بابیان اینکه باید از ظرفیت هنر در راستای نشر معارف و سیره معصومین(ع) استفاده کنیم، افزود: نخستین کتابی که از هنر نمایش سخن گفته قرآن و بهترین زبان برای گسترش مبانی قرآنی هنر است بنابراین هنر زبان جهانی و بین‌المللی می‌باشد.

منتظری نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس

به گزارش ایکنا از گلستان، غلامرضا منتظری، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی امروز ۲۲ اردیبهشت در مراسم اختتامیه هفته قرآن و عترت استان گلستان اظهار کرد: قرآن کتاب چگونه زیستن و تجلی انسانیت در عرصه‌های مختلف است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان‌اینکه قرآن نازل شده تا زمینه هدایت انسان‌ها را فراهم کند، افزود: اینکه خداوند پیامبر(ص) را اسوه حسنه معرفی می‌کند برای این است که هرچه می‌خواهید در کلام و سیره معصومین و پس از آن در سیمای اهل‌بیت(ع) و عترتش قابل مشاهده است.

منتظری با بیان‌اینکه اولین وظیفه ما تامل و تفکر در قرآن و سیره عترت نبوی است، تصریح کرد: در قرآن کریم از موضوعاتی مانند قول لین، صبرجمیل، اخلاق حسنه، تکریم یتیم سخن گفته و اگر برداشت ما از اینها سطحی باشد به جایی نمی‌رسیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تفکر و تامل در قرآن باید به صورت ریشه‌ای و عمیق باشد، تصریح کرد: باید سعی کنیم تفکر و تامل عمیق در قرآن داشته باشیم و از تفکرات سطحی بپرهیزیم اگر برگ برگ اندیشه و معرفت ما به قرآن سطحی و پاییزی باشد دچار خزان خواهد شد.

منتظری بابیان اینکه باید از ظرفیت هنر در راستای نشر معارف و سیره معصومین استفاده کنیم، افزود: نخستین کتابی که از هنر نمایش سخن گفت قرآن است که نمونه آن را در داستان حضرت ابراهیم (ع) و امامان معصومین می‌بینیم که چگونه حضرت ابراهیم تبر بردوش بت‌های زمان زمان خود را شکست این امر نشان داد که هنر می تواند منافع مستکبران را به خطر بیندازد و در قصصهای قرآن از این نمونه‌ها فراوان است.

 

انتهای پیام
captcha