دانش‌آموزان را به معنای واقعی با قرآن مأنوس کنیم
کد خبر: 4058679
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰

دانش‌آموزان را به معنای واقعی با قرآن مأنوس کنیم

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش کردستان کار تربیتی و به ویژه کار قرآنی در مدارس را یکی از توفیقات الهی برشمرد و گفت: باید جذابیت در قرآن برای دانش‌آموزان ایجاد کنیم تا بتوانیم دانش‌آموزان را به معنای واقعی با قرآن مأنوس کنیم.

حجت‌الله نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش کردستان امروز، 31 اردیبهشت‌ماه در گردهمایی یک روزه کارشناسان قرآن، عترت و نماز و مدیران دارالقرآن آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان هدف از برگزاری این نشست را برنامه‌ریزی برای فعالیت های تابستانی و تشریح و تبیین برنامه های حوزه قرآن، عترت و نماز ذکر کرد .

وی دانش‌آموز محور بودن برنامه‌ها را یکی از سیاست های معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: باید به دانش آموز اجازه بروز و ظهور داده شود و در برنامه‌ها از این ظرفیت به خوبی استفاده شود تا تربیت اجتماعی دانش‌آموز شکل گیرد.

نریمانی کیفی‌سازی برنامه‌های پرورشی را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: باید با آسیب‌شناسی فعالیت‌ها، ارزیابی و سنجش برنامه‌ها در دستور کار قرار گیرد.

وی آموزش قرآنی معلمان دوره ابتدایی یکی دیگر از تأکیدات معاونت پرورشی و فرهنگی استان بود و گفت: اگر آموزش قرآنی معلمان ابتدایی به درستی انجام شود در همه مدارس، معلمان قرآن تربیت کرده‌ایم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌ پرورش استان کردستان از مربیان قرآنی مراکز دارالقرآن خواست علاوه بر آموزش دانش‌آموزان، آموزش تخصصی معلمان به ویژه معلمان دوره ابتدایی را مدنظر قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه حوزه قرآن، عترت و نماز حوزه‌ای با برنامه و منظم است و کلیه برنامه‌ها در قالب کتاب «ندای رحمت» ابلاغ شده است، از کارشناسان قرآن، عترت و نماز شهرستان‌ها و مناطق خواست در چارچوب دستورالعمل مذکور فعالیت‌های همراه با خلاقیت، ابتکار و جذابیت داشته باشند.

نریمانی در بخش دیگری از سخنان خود توصیه‌هایی به کارشناسان قرآن، عترت و نماز و مدیران دارالقرآن شهرستان‌ها داشت و گفت: قرآن باید وارد فردی و اجتماعی زندگی دانش‌آموزان شود تا منجر به تربیت قرآنی شود.

وی با بیان اینکه مخاطب ما در آموزش‌و‌پرورش دانش‌آموز است؛ گفت: باید تلاش کنیم دانش‌آموز را در همه ابعاد تربیت کنیم تا تربیت تمام ساحتی دانش‌آموز شکل گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی استان کردستان توصیه‌هایی نیز برای کارشناسان قرآن، عترت و نماز و مدیران مراکز دارالقرآن شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان داشت و گفت: ما نسبت به افزایش دارالقرآن‌ها هیچ حساسیتی نداریم بلکه باید دارالقرآنی فعال با امکاناتی مجهز و در شأن فعالیت‌های قرآن داشته باشیم و بیشتر تمرکز بر فعالیت کیفی باشد.

وی در پایان کار تربیتی و به خصوص کار قرآنی در مدارس را یکی از توفیقات الهی برشمرد و یادآور شد: باید جذابیت در قرآن برای دانش‌آموزان ایجاد کنیم تا بتوانیم دانش‌آموزان را به معنای واقعی با قرآن مأنوس کنیم.

انتهای پیام
captcha