ضرورت محتوایی کردن مراسم دهه کرامت/ خادمان رضوی میهمان چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4061154
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴

ضرورت محتوایی کردن مراسم دهه کرامت/ خادمان رضوی میهمان چهارمحال‌وبختیاری

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: تلاش شود برنامه‌های دهه کرامت صرفاً تشریفاتی نباشد بلکه حتی‌الامکان محتوایی برگزار شود، باید در این دهه گفتمان و فرهنگ کرامت هر چه بیشتر نهادینه و اشک‌ها عارفانه و معرفت‌محور شود.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهامحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد دهم خردادماه در جلسه بزرگداشت دهه کرامت در استان با اشاره به اینکه کرامت رضوی و اهل‌بیتی(ع) باید در جامعه شیعه نهادینه شود، اظهار کرد: به تصریح آیه ۷۰ سوره مبارکه اسراء، کرامت یک مقوله مهم فطری است که خداوند در نهاد بشر قرار داده است و خداوند انسان را در ظرف کرامت قرار داده تا در سبک اخلاقی و ایمانی خود کرامت را لحاظ کند؛ بر طبق فراز وَحَمَلْنَاهُمْ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ از این آیه، سیر تعالی‌بخش و انسانیت‌آفرین بشر در عرصه گسترده‌‌ای که در اختیار دارد‌ بدون کرامت امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: عرصه کرامت فقط ناظر به کرامت اخلاقی نیست بلکه تمام ساحت‌های انسانیت را در بر می‌گیرد و لذا از این فرصت باید در فرهنگ‌سازی و نهادینه ساختن فرهنگ کرامت استفاده کنیم. انسان تا زمانی که در ظرف کرامت قرار نگیرد نمی‌تواند یک انسان سیاسی، اجتماعی و خدمت‌گزار اثرگذار باشد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به حضور خادمان رضوی در استان، بیان کرد: شرکت دادن تمامی شهرستان‌ها در برنامه‌های دهه‌ کرامت اتفاق خوبی است و خوشبختانه فضا نیز برای این مهم مهیاست چرا که دل‌های عموم مردم شیفته و محب اهل‌بیت(ع) است، شاهد این موضوع را در ماجرای هتک‌حرمت به ساحت مقدس رضوی شاهد بودیم که دل همگان را به درد آورد و هر فردی تلاش کرد به سهم خود ارادت خود را به ساحت علی بن موسی الرضا(ع) نشان دهد، این یک سرمایه است.

نکونام تأکید کرد: تلاش شود برنامه‌های دهه کرامت صرفاً تشریفاتی نباشد بلکه حتی‌الامکان محتوایی برگزار شود و اگر خادمان و سخنرانان از کرامت، فضایل، احادیث و شخصیت والای وجود مقدس امام رضا(ع) برای مردم بگویند، اثربخش خواهد بود لذا باید تلاش شود تا در این دهه گفتمان و فرهنگ کرامت هر چه بیشتر نهادینه و اشک‌ها عارفانه و معرفت‌محور شود.

وی با بیان اینکه برای تداوم‌بخشی به حرکت رضوی و اهل‌بیتی امام خمینی(ره) باید مجهز به دل سخت و قلب و ذهن مستحکم و مقاوم با ایمان باشیم، تصریح کرد: می‌طلبد که همه دستگاه‌ها در راستای اجرای برنامه‌های ‌دهه‌ کرامت هر چه بیشتر منسجم و هم‌افزا باشند. فلسفه این حرکت ابتکاری در دهه کرامت با این هدف انجام می‌شود که فرهنگ کرامت هر چه بیشتر نهادینه شود، همچنان که حضور امام رضا(ع) در ایران و گسیل یافتن زراری حضرت به ایران سبب نضج یافتن امت اسلامی در ایران و عراق شد.

ویژه‌برنامه‌های دهه‌ کرامت در چهارمحال‌وبختیاری

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدابراهیم حجت‌پناه، دبیر ‌کانون‌های خدمت رضوی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه ۳۰ کانون عمومی در سطح استان به ۶۰ کانون‌ رسیده است، اظهار کرد: کانون‌های خدمت عمومی ارائه دهنده خدمات عمومی به مردم هستند؛ همچنین ۲۰ کانون خدمت تخصصی نیز به ۲۰۰ کانون افزایش یافت که در سطح شهرستان‌ها به ارائه خدمات می‌پردازند.

وی با اشاره به فعالیت چهار هزار و ۵۰۰ خادمیار ثبت شده در سامانه، ادامه داد: از این تعداد، چند صد خادمیار مجددا دعوت شدند که کارهای گزینش آنان تکمیل شد و قریب دو هزار خادمیار فعال آستان مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در سطح استان مشغول خدمت‌رسانی هستند.

حجت‌پناه تصریح کرد: امسال مقرر شده است که برنامه‌های ‌شهرستان‌ها با محوریت شبکه خادمیاری استان در خود استان برنامه‌ریزی شود و سیاست جدید این است که این برنامه‌ریزی‌ها تمام اقصا نقاط استان و طیف متنوعی از خدمات را پوشش دهد و عطر وجود مقدس امام رضا(ع) به مدد فعالیت و خدمت‌رسانی خادمان پراکنده شود.

حضور خادمان رضوی در ۱۳۰ برنامه در سراسر استان

در ادامه، محسن کاووسی، رئیس شبکه جوانان رضوی استان بیان کرد: امسال خادمان رضوی به مدت ۱۰ روز میهمان استان ما هستند و بیش از ۱۳۰ برنامه شهرستانی با حضور این خادمان پیش‌بینی شده است که برای این مهم نیازمند همکاری و همدلی تمامی ادارات و دستگاه‌های استان هستیم؛ از فردا بعد از ظهر برنامه استقبال گسترده از خدام رضوی در پلیس راه شهرکرد با حضور مسئولان و مردم و اقشار گوناگون برگزار می‌شود و کاروانی در سطح شهر به راه می‌افتد.

وی با ذکر اینکه در روز پنج‌شنبه صبح در تپه نورالشهدای شهرکرد برنامه اهتزاز پرچم منقش به نام علی بن موسی الرضا(ع) با حضور خادمان رضوی برگزار می‌شود، ادامه داد: در روز جمعه خادمان میهمان شهرستان‌ کیار هستند و شامگاه جمعه ویژه برنامه ارتحال امام خمینی(ره) در امامزادگان دوخاتون شهرکرد برگزار خواهد شد. خادمان در روز شنبه میهمان کوهرنگ و در روز یکشنبه ۱۵ خردادماه میهمان شهرستان بن هستند و در روزهای بعدی دهه کرامت یکایک شهرستان‌ها شاهد برنامه‌های خوبی خواهند بود.

انتهای پیام
captcha