برگزاری کنگره شهدای دانشجوی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان
کد خبر: 4061439
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸

برگزاری کنگره شهدای دانشجوی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان

کنگره شهدای دانشجو با حضور رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی و حسن باخرد، از روایتگران برجسته دفاع مقدس به مناسبت سالروز تدفین شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی کردستان امروز، ۱۰ خردادماه در تالار ابن سینای این دانشگاه برگزار شد.

حجت‌الاسلام اسفندی، معاون فرهنگی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، کنگره شهدای دانشجو با حضور رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی و حسن باخرد، روایتگران برجسته دفاع مقدس به مناسبت سالروز تدفین شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی کردستان امروز، 11 خردادماه در تالار ابن سینای دانشگاه برگزار شد.

این مراسم معنوی با غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی و با حضور جمعی کثیری از دانشجویان دانشگاه آغاز شد.

حجت‌الاسلام اسفندی، معاون فرهنگی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این مراسم اظهار کرد: ایران اسلامی برای کوتاه کردن دست دشمنان از خاک کشور شهدای بسیاری را تقدیم نظام مقدس انقلاب اسلامی کرده است.

وی با اعلام اینکه مفهوم جهاد در راه خدا کسانی همچون ریز علی دلواری در جنوب، میرزا کوچک خان جنگلی از شمال، سنجر خان در غرب و ... معنا بخشیدند، افزود: این بزرگ مردان تاریخ تا پای جان خود از این آب و خاک دفاع کردند و اجازه تجاوز و دست درازی دشمنان به خاک کشور را ندادند.

معاون فرهنگی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه ایران اسلامی در سایه جهاد همگانی که حاصل اتحاد و وحدت قومیت‌های مختلف از کُرد، ترک، بلوچ، لُر، فارس، عرب به کی قدرت جهانی تبدیل شده است، افزود: بر همین اساس بوده که دشمن امروز وحدت قومیت‌های ایران اسلامی را مورد هدف قرار داده است.

وی افزود: ملت ایران اسلامی با حفظ عزت و اقتدار خود به جهانیان نشان داده‌اند که یک امت به هم پیوسته هستند و امروز نیز با جهاد در عرصه علم و شهادت شهید شهریاری‌ها ارتقا، رشد، پیشرفت و توسعه را برای کشور به ارمغان آورده‌ایم.

حجت‌الاسلام اسفندی بیان کرد: دشمن که در تمام جبهه‌ها علیه نظام مقدس اسلامی با شکست مواجه شده بود تنها گلوگاه موفقیت خود را در فشار اقتصادی و سخت کردن تحریم‌های اقتصادی می‌دید اما با حفظ زنجیره اتحاد قومیت‌های مختلف ایران اسلامی در این عرصه نیز شکست خورد.

وی تأکید کرد: ملت ایران در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، نظامی و اقتصادی بارها به دشمنان نشان داده‌اند که با نثار جان خود ‌از کیان ایران اسلامی حفاظت خواهند کرد.

گفتنی است پایان بخش این مراسم معنوی اجرای گروه سرود «سلام فرمانده» دهه نودی‌های کردستانی بود که مورد استقبال شرکت‌کنندگان در این مراسم قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha