معرفت‌سازی؛ حلقه مفقوده بازی‌های رایانه‌ای
کد خبر: 4062598
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶

معرفت‌سازی؛ حلقه مفقوده بازی‌های رایانه‌ای

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: حلقه‌ای که در زمینه بازی‌های رایانه‌ای مفقود مانده این است که بازی‌ساز باید معرفت‌شناسی خود را بالا برده و عقبه فکری برای خود ایجاد کند.

امیرعلی عموزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قمبه گزارش ایکنا از قم، امیرعلی عموزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در کارگروه کارگروه ساماندهی مراکز بازی‌های رایانه‌ای استان قم که با حضور سیدصادق پژمان مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای امروز، 17 خردادماه در سالن جلسات تالار فرهنگ و هنر شهر قم انجام شد، اظهار کرد: شخصیت‌های دینی مانند امام حسین(ع) و قهرمانان ملی مانند سردار شهید قاسم سلیمانی در حوزه تولید بازی‌های رایانه‌ای باید مورد توجه باشند.

وی ادامه داد: بسیاری از کودکان و نوجوانان برای بازی‌های رایانه‌ای ساعت‌ها ذهن‌شان را متمرکز می‌کنند و از این‌رو باید این بازی‌ها را در داخل تولید کنیم.

عموزاده افزود: یکی از مهم‌ترین مشکل‌ها در مورد بازی‌های‌ رایانه‌ای این است که این بازی‌ها معرفتی و هستی‌شناسی را به کودکان و حتی بزرگسالان القا نمی‌کند و بیشتر شاهد قهرمان‌سازی در بازی‌های رایانه‌ای هستیم.

وی اظهار کرد: حلقه‌ای که در زمینه بازی‌های رایانه‌ای مفقود مانده این است که بازی‌ساز باید معرفت‌شناسی خود را بالا برده و عقبه فکری برای خود ایجاد کند.

یادآور می‌شود، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای امروز ضمن سفر به استان قم برنامه‌ها و جلساتی را پیرامون حوزه بازی‌های رایانه‌ای خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha