تمهیدات بهداشتی روز عید قربان در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4069188
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰

تمهیدات بهداشتی روز عید قربان در چهارمحال‌وبختیاری

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال‌وبختیاری گفت: ۳۲ گروه، شامل ۱۱ گروه ثابت و ۲۱ گروه سیار نظارتی در استان در روز عید قربان بازرسی بهداشتی و ذبح شرعی در مکان‌های مجاز عرضه دام زنده را برعهده دارند.

ذبح شرعی دام

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، محمد اسدی، مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری ۱۶ تیرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این اداره‌کل بر اجرای طرح نظارت و کنترل بهداشتی و شرعی بر ذبح دام‌های قربانی مردم اقدام می‌کند، اظهار کرد: در این راستا تمهیدات ویژه‌ای در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان برای ذبح دام در روز عید قربان اندیشیده شده است.

وی با اشاره به ساماندهی و تجهیز گروه‌های ثابت و سیار برای نظارت بر ذبح شرعی دام در روز عید قربان، افزود: این گروه‌ها شامل ۱۱ گروه ثابت و ۲۱ گروه سیار نظارتی در استان هستند که در این روز بازرسی بهداشتی و ذبح شرعی در مکان‌های مجاز عرضه دام زنده را برعهده دارند.

اسدی ادامه داد: تعداد نیروهای عملیاتی متشکل از ۳۲ نفر دامپزشک، ۳۶ بازرس بهداشت گوشت و ۱۱ ناظر ذبح شرعی، وظیفه کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام‌ها در روز عید قربان را در استان انجام می‌دهند.

اسدی با اشاره به اینکه ذبح دام در روز عید قربان در کشتارگاه‌های دامی استان انجام می‌شود، تصریح کرد: برای جلوگیری از ذبح دام در معابر و منازل، ناظران ذبح شرعی برای بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی در روز عید قربان در کشتارگاه‌ها مستقر و آماده خدمت‌رسانی به مردم استان هستند، به طوری‌که کشتارگاه‌ها از ساعت پنج صبح آماده ارائه خدمات به مردم خواهند بود.

وی تأکید کرد: با توجه به احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو توصیه می‌شود مردم قبل از مصرف، گوشت قربانی را به مدت حداقل ۲۴ ساعت در یخچال نگه‌داری و سپس استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha