اجرای پویش «غدیری‌ام» در قزوین
کد خبر: 4071162
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱

اجرای پویش «غدیری‌ام» در قزوین

مسئول دارالقرآن‌الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان‌ قزوین از اجرای پویش غدیری‌ام با هدف تبیین اهمیت ولایت و غدیر برای جوانان و نوجوانان خبر داد.

پویش غدیری‌ ام

محمدحسین محمدی‌آهویی، مسئول دارالقرآن‌الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان‌ قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: باید اهمیت غدیر و ولایت را برای جوانان و نوجوانان تبیین کرد. طبق فرامین ائمه‌اطهار(ع) اگر غدیر زنده شود، امامت و ولایت زنده خواهد‌ شد و با مطرح کردن بحث ولایت به جامعه اسلامی‌آرمانی نزدیک‌تر خواهیم شد.

وی گفت: پویش غدیری‌ام توسط هیئت اندیشه‌ورزی متشکل از ۱۵ نفر از بانوان فعال قرآنی استان قزوین اعم از مدیران موسسات قرآنی و خبره‌های قرآنی راه‌اندازی شده است.

این فعال قرآنی استان قزوین با اشاره به اینکه قریب به ۱/۵ از آغاز به‌کار این پویش می‌گذرد، افزود: پویش غدیری‌ام در قالب پنج چالش به رقابت گذاشته می‌شود که نخستین آن قرائت تحدیر یا ترتیل آیه ۳ سوره مبارکه مائده یا آیه ۶۷ سوره مبارکه آل‌عمران است.

وی گفت: دومین چالش این پویش، خواندن فرازهایی از کتاب ارزشمند نهج‌البلاغه است (متن عربی یا فارسی). علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این پویش، آثار خود را به آدرس ghoran_qazvin@ در ایتا یا اینستاگرام ارسال کنند.

محمدی آهویی با اشاره به ثواب اطعام غدیر در احادیث ائمه‌معصومین(ع) گفت: امام‌رضا(ع) درباره فضیلت اطعام در روز غدیر می‌فرمایند: وَ مَنْ أَطْعَمَ مُؤْمِناً کَانَ کَمَنْ أَطْعَمَ جَمِیعَ الْأَنْبِیَاءِ وَ الصِّدِّیقِین‏؛ هرکس در روز غدیر به مؤمنی غذا بدهد، مانند کسی است که به تمام انبیا و صدیقین غذا داده است.

وی افزود: سومین چالش در پویش غدیری‌ام، اطعام غدیر و تهیه عکس از توزیع غذای نذری در بین مردم است با توجه به اینکه مزین به نمادهایی در خصوص عید غدیر باشد.

مسئول دارالقرآن الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه چهارمین چالش این پویش ارسال عکس از توزیع شربت و شیرینی در سطح شهر است، افزود: مورد دیگری که علاقه‌مندان می‌توانند در آن به رقابت بپردازند ارسال تصاویر از تزئین و آذین‌بندی منزل، محله و مساجد است که نمادی از عید‌غدیر، اسماء و القاب مولای‌متقیان(ع) و اذکار ولایت در آن نمایان باشد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان در پویش‌ غدیری‌ام می‌توانند تا ۴۸ ساعت پس از عید سعید غدیر، آثار خود را به آدرس ghoran_qazvin@ در ایتا یا اینستاگرام ارسال کنند.

مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه به آثار برگزیده، ۲۰ جایزه ۱.۰۰۰.۰۰۰ ریالی تقدیم خواهد شد، عنوان کرد: از برندگان این پویش، در برنامه‌های آتی اداره‌کل امور قرآنی تجلیل خواهد شد؛ شایان ذکر است در صورت استقبال چشمگیر از این طرح، بر تعداد جوایز آن افزوده خواهد شد.

محمدی‌آهویی در پایان از اصحاب‌رسانه استان قزوین درخواست کرد که مُبلّغ این طرح در فضای شهر باشند. زیرا پویش‌غدیری‌ام مقوله‌ای‌ جدا از جهاد تبیین و روشنگری نیست و از این طریق می‌توانیم ولایت را که سر منشاء همه خیرات است به جوانان معرفی کنیم.

انتهای پیام
captcha