دریافت 410 اثر از 15 کشور به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی کتاب رضوی
کد خبر: 4072356
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸

دریافت 410 اثر از 15 کشور به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی کتاب رضوی

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی کتاب رضوی، 410 اثر از 15 کشور مختلف رسید. مهم‌ترین ویژگی این جشنواره توجه به دغدغه‌ها و توصیه‌های مقام معظم رهبری بود

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدجلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و رئیس سیزدهمین جشنواره بین‌المللی کتاب سال رضویحجت‌الاسلام و المسلمین سیدجلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و رئیس سیزدهمین جشنواره بین‌المللی کتاب سال رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در حاشیه اختتامیه جشنواره بین‌المللی کتاب سال رضوی، اظهار کرد: 12 جشنواره برگزار شده و در مجموع این 12 جشنواره، 3432 اثر به دبیرخانه رسیده و از این مجموع 320 اثر حائز رتبه شده‌اند و نشان از این است که جشنواره اول و دوم که با آثار کمتری روبرو بودیم و جریان، نهضت و حرکتی که برای پر کردن خلاء تولید محتوا در حوزه معارف دینی و اسلامی، به‌ویژه رضوی شاهد بودیم، آغاز شده است، اما فاصله با نقطه غایی و هدف بلند، بسیار است.

وی ادامه داد: امسال در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی کتاب رضوی، 410 اثر از 15 کشور مختلف رسید. مهم‌ترین ویژگی این جشنواره توجه به دغدغه‌ها و توصیه‌های مقام معظم رهبری بود، ترجمه معکوس، ترجمه معارف دینی از زبان فارسی به زبان‌های زنده دنیا به‌عنوان یکی از جوایز بزرگ این جشنواره تحت‌عنوان «جایزه سراج» مورد توجه قرار گرفت. پروفسور خسرو قاسم از پاکستان، با کار بسیار ارزشمندی انجام داد، حائز رتبه شد. ایشان اهل‌تسنن حنفی هستند و ترجمه‌های بسیاری داشتند، اما در حوزه معارف اهل‌بیت کار بزرگی انجام دادند که در این مراسم توسط تولیت آستان قدس رضوی، مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفت.

حسینی عنوان کرد: «جایزه عالم آل‌محمد(ص)» از دیگر جوایز مهمی بود که در آن توجه جشنواره به ناشران غیرایرانی فعال در حوزه نشر رضوی بود و ناشری از ایتالیا حائز رتبه شد و نشان‌ می‌دهد نگاه جشنواره به خلاءها است و خلاءها را هم از لحاظ محتوایی و هم از لحاظ ظرفیت‌های اجرایی به دنیا نشان می‌دهد. حوزه زیارت، حوزه کم کاری است و فاصله با آنچه باید باشد، بسیار است و در برخی بخش‌ها، کارهای بسیار فاخری به دست ما رسیده است، مانند حوزه کودک و نوجوان و حوزه داستان.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی تصریح کرد: اگر این جشنواره بتواند مقدمات و بستر تأسیس اتحادیه ناشران رضوی در سطح ملی و بین‌المللی فراهم کند، توانسته است نهضت عظیمی را در حوزه تولید و نشر محتوای مربط با فرهنگ اهل‌بیت در سطح ملی و بین‌المللی به وجود آورد.

وی در پاسخ به سوال که کدام بخش بیشترین آثار دریافتی را داشته است، گفت: حوزه حضرت رضا(ع) و خاندان آن حضرت، با 210 اثر ارسالی به دبیرخانه همراه بوده است.

انتهای پیام
captcha