برنامه‌های متناسب با حال و هوای محرم در تمامی خانه‌های قرآنی اردبیل اجرا می‌شود
کد خبر: 4076316
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲

برنامه‌های متناسب با حال و هوای محرم در تمامی خانه‌های قرآنی اردبیل اجرا می‌شود

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی، مردمی قرآن و عترت استان اردبیل به مؤسسات و خانه‌های قرآنی فعال در برنامه‌های دهه اول محرم اشاره کرد و گفت: در تمامی مؤسسات و خانه قرآنی در بخش برادران و خواهران برنامه‌هایی متناسب با حال و هوای محرم اجرا می‌شود.

نهضت حورزاده مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، نهضت حورزاده، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی، مردمی قرآن و عترت استان اردبیل، ۱۵ مردادماه، در جلسه هم‌اندیشی برنامه‌های مذهبی محرم در اردبیل اظهار کرد: با هدف ارج نهادن به مناسبات مذهبی و گرامیداشت مقام شهدای کربلا، مراسم عزاداری در قالب سخنرانی، قرائت قرآن، مداحی و قرائت زیارت عاشورا در مؤسسات و خانه قرآنی استان اردبیل برگزار می‌شود.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مؤسسات قرآنی در عزاداری ماه محرم، برگزاری جلسات سخنرانی و پاسخ به سوالات مخاطبین در حوزه امام‌شناسی، بصیرت‌افزایی و اهداف قیام عاشورا با محوریت «جهاد تبیین» است که با حضور سخنرانان و مربیان قرآن در قالب جلسات گفتمانی و کارگاهی در مساجد و مراکز فرهنگی برگزار می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی، مردمی قرآن و عترت استان اردبیل به مؤسسات و خانه‌های قرآنی فعال در برنامه‌های دهه اول محرم اشاره کرد و گفت: در تمامی مؤسسات و خانه قرآنی در بخش برادران و خواهران استان اردبیل برنامه‌هایی متناسب با حال و هوای محرم اجرا می‌شود.

حورزاده بیان کرد: بصیر شهرستان مشگین، نهج الحیاه روستای پیراقوم، آل یاسین شهرستان نیر، دارالسلام شهرستان گرمی، محمد رسول الله (ص) شهرستان مرزی اصلاندوز، عبادالصالحین اردبیل، ذوالقدر شهرستان نیر و دیگر خانه‌ها و مؤسسات قرآنی برنامه مستمر و مدون از اول تا روز سیزدهم محرم برگزار و در دهه دوم محرم نیز برنامه‌های زیارت نامه خوانی و روضه‌های خانگی برگزار می‌کنند.

وی گفت: مشارکت در امور خیریه، مساعدت و همیاری در کمک به خانواده‌های بی‌بضاعت و پخش احسان و نذورات در مناطق حاشیه و کم برخوردار، از دیگر فعالیت‌های مؤسسات و خانه‌های قرآنی استان اردبیل در دهه اول محرم است.

انتهای پیام
captcha