کتاب «تراژدی عشق» در اردبیل منتشر شد
کد خبر: 4086711
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷

کتاب «تراژدی عشق» در اردبیل منتشر شد

انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل کتاب «تراژدی عشق: بررسی تطبیقی رمان ایرانی شوهر آهوخانم و رمان انگلیسی پر» با رویکردی به حوزه علوم انسانی را منتشر کرد.

کتاب تراژدی عشقبه گزارش ایکنا از اردبیل، انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل کتاب «تراژدی عشق: بررسی تطبیقی رمان ایرانی شوهر آهوخانم و رمان انگلیسی پر» با رویکردی به حوزه علوم انسانی به ویژه زبان و ادبیات فارسی با گرایش تطبیقی را منتشر کرد.

این کتاب توسط دکتر رامین محرمی عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی و لیلا رستم‌پوراطاقوری دانشجوی دکتری زبان و ادبیات فارسی به رشته تحریر درآمده است.

کتاب« تراژدی عشق» به بررسی تطبیقی دو رمان شوهر آهوخانم( ایرانی) و پر( انگلیسی) از منظر مکتب آمریکایی می پردازد که دو نویسنده بسیاری از مسایل عام بشری از جمله خانواده، عشق، دلدادگی، درد، رنج، مذهب و خرافات  را  به زیبایی در پوشش  قالب رمان بیان کرده اند.

پدیدآورندگان با نگاهی موشکافانه به تمام این مضامین پرداخته اند. در ابتدای کتاب به مقوله ادبیات تطبیقی و معرفی دو اثر می پردازد و بعد براساس ساختار دو متن، به مبانی داستان و رمان و سبک دو مؤلف اشاره می‌کند و در هر بخش علاوه بر مقایسه و سنجش، به نتیجه گیری در همان مضمون می‌پردازد و در انتها به جمع بندی کلی می‌رسد.

ادبیات تطبیقی شاخه‌ای مدرن از ادبیات است که به بررسی روابط ادبی دو یا چند ادب ملی می‌پردازد؛ مهد این رشته جدید، کشور فرانسه است که در واپسین سال های قرن نوزدهم به شیوه‌های صحیح علمی مدون شد اما ادبیات تطبیقی در ایران سابقه چندانی ندارد و عمر آن به چند دهه پیش برمی‌گردد و از پیشگامان این رشته در ایران فاطمه سیاح، جواد حدیدی، اسلامی ندوشن را می‌توان نام برد.

کتاب «تراژدی عشق: بررسی تطبیقی رمان ایرانی شوهر آهوخانم و رمان انگلیسی پر» 120 صفحه‌ای، در 11 فصل گردآوری شده و به قیمت 500 هزار ریال در دسترس علاقمندان قرار دارد.

انتهای پیام
captcha