ارائه آموزش مهارتی به ۸ هزار سرباز
کد خبر: 4090646
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰
توسط جهاد دانشگاهی سمنان اجرا شد:

ارائه آموزش مهارتی به ۸ هزار سرباز

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان از ارائه خدمات آموزشی به هشت هزار سرباز در قالب طرح «سرباز مهارت» در این استان طی سال جاری خبر داد.

ارائه آموزش مهارتی به ۸ هزار سرباز

به گزارش ایکنا از سمنان، علی منصفی‌راد، رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان امروز، 17 مهر، در گفت‌وگو با خبرنگاران  گفت: در راستای اجرای طرح «سرباز مهارت» در سال 1401 و بر اساس شیوه‌نامه ابلاغ‌شده از سوی قرارگاه مهارت‌آموزی طرح در سال جاری، این طرح در استان سمنان با سهمیه اختصاصی هشت هزار نفر برای امسال در مرکز آموزش پدافند هوایی آجا در سمنان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در طرح سرباز مهارت امسال که از مردادماه آغاز شده ، تاکنون قریب به یک‌هزار سرباز در مرکز آموزش پدافند هوایی سمنان در دوره‌های مهارت‌آموزی اشتغال و کارآفرینی شرکت کردند  اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای مشترک بین اداره کل ورزش و جوانان و جهاد دانشگاهی استان سمنان مبنی بر فرآیند برنامه‌های طرح جامع مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح و بهره‌گیری از توان تخصصی جهاد دانشگاهی به‌منظور استفاده از ظرفیت علمی، فرهنگی، فناوری، آموزشی و کارآفرینی منعقد شد.

منصفی‌راد متذکر شد: در این تفاهم‌نامه‌ها منعقد شد که دوره‌های مهارت‌آموزی اشتغال و کارآفرینی به مدت 24 ساعت و مهارت‌های زندگی به مدت 12 ساعت برنامه‌ریزی برگزار شود.

به گفته وی؛ با توجه به ورود کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از یکم تا سوم هرماه به مراکز رزم مقدماتی، یک کتاب آموزشی با عنوان «مهارت‌های کارآفرینی و کسب و کار و مهارت‌های زندگی» که به همت جهاد دانشگاهی تهیه و به چاپ رسیده در این بازه زمانی با همکاری و هماهنگی مسئولان دستگاه‌های درگیر در طرح در اختیار سربازان وظیفه قرار می‌گیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان افزود: سپس سربازان موظف هستند در مدت‌زمان اختصاص داده شده که 15 روز است، اقدام به مطالعه کتب کنند، سپس برای هر کتاب به مدت هشت ساعت آموزش حضوری برای مشاوره و رفع اشکال برنامه‌ریزی شده است.

منصفی‌راد با بیان اینکه بلافاصله پس از برگزاری آموزش حضوری و با هماهنگی مرکز رزم مقدماتی آزمون پایانی سربازان برگزار خواهد شد افزود: طرح جامع سرباز مهارت همه‌ساله با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان، جهاد دانشگاهی و مرکز آموزش پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha