اجرای طرح قرار دوازدهم در بقاع متبرکه
کد خبر: 4091728
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹

اجرای طرح قرار دوازدهم در بقاع متبرکه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه‌وبویراحمد از اجرای طرح قرار دوازدهم به‌صورت ماهیانه در بقاع متبرکه شاخص استان خبر داد.

طرح قرار دوازدهم

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه‌و بویراحمد روز گذشته، 21 مهرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در راستای فعالیت‌های اجتماعی طرح‌های مختلفی در طول سال در بقاع متبرکه شاخص استان از جمله طرح شمیم خدمت، قرار دوازدهم، طرح مهر تحصیلی و … برگزار می‌شود.

وی در خصوص برگزاری طرح قرار دوازدهم که به‌صورت ماهیانه در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود، افزود: از جمله فعالیت‌های این طرح نذر وقت و حرفه در روز دوازدهم هر ماه است (به عنوان نمونه کسی که پزشک است می‌تواند یک روز را جهت خدمت به محرومان و نیازمندان در هر نقطه از استان را در روز دوازدهم وقف امام زمان(عج) کند و به صورت رایگان بیماران را ویزیت کند)، نذر قربانی، پخت و توزیع نان صلواتی و توزیع غذای گرم بین خانواده‌ها و جمع آوری وسایل مازاد بر مصرف خانواده و اهدا به خانواده‌های کم برخوردار از جمله برنامه‌های طرح یار دوازدهم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه‌وبویراحمد بیان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه برحسب وظیفه ذاتی جهت احیاء و احقاق حقوق موقوفات علیه برخی از متصرفین اراضی وقفی، اقدامات خوبی انجام داده است.

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی ابراز کرد: اداره ‌کل اوقاف و امور خیریّه استان، حافظ موقوفات و به دنبال اجرای امینانه نیّات واقفین خیراندیش است که با وقف املاک خود در جهت منفعت عامّه و حل مشکلات جامعه قدم برداشته است.

وی بیان کرد: با تبلیغات و فرهنگ‌سازی صورت گرفته تا حدودی رویکرد مردم نسبت به مقوله وقف تغییر کرده که به گونه‌ای بسیاری از مؤمنین و خیریّن طی سنوات اخیر نسبت به مراجعه به اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان نسبت به وقف بخشی از املاک خود اقدام کرده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه‌وبویراحمد تصریح کرد: از جمله موقوفات مهم استان می‌توان به موقوفه مرحوم طاهری شهر یاسوج شهرستان بویراحمد اشاره کرد، بزرگترین موقوفه موجود در استان، موقوفه معین‌التجار بوشهری است.

انتهای پیام
captcha