«مرکز نوآوری و شتابدهی مددجویان کمیته امداد» در جهاددانشگاهی استان اردبیل افتتاح شد
کد خبر: 4092465
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰

«مرکز نوآوری و شتابدهی مددجویان کمیته امداد» در جهاددانشگاهی استان اردبیل افتتاح شد

«مرکز نوآوری و شتابدهی مددجویان کمیته امداد استان» با حضور معاون اجرایی معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور در جهاددانشگاهی اردبیل با هدف برگزاری رویداد‌های کارآفرینانه، کارگاه‌های آموزشی و مشاوره‌های مستمر شغلی به بهره‌برداری رسید.

«مرکز نوآوری و شتابدهی مددجویان کمیته امداد» در جهاددانشگاهی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، هدایت صفری،‌ معاون اجرایی معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور، ۲۵ مهرماه، در مراسم افتتاح «مرکز نوآوری و شتابدهی مددجویان کمیته امداد» در جهاددانشگاهی استان اردبیل اظهار کرد: براساس تفاهمنامه همکاری بین کمیته امداد و جهاددانشگاهی، نخستین «مرکز نوآوری و شکوفایی» مددجویان و اعضای خانوار تحت حمایت به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه این مرکز با گنجایش ۲۰۰۰ نفر برای آموزش مددجویان تحت حمایت کمیته امداد افتتاح شده است، بیان کرد: افراد ۱۷ تا ۴۵ سال تحت حمایت می‌توانند با حضور در این مرکز از آموزش‌های لازم شغلی بهره‌مند شوند.

صفری با بیان اینکه آموزش مددجویان و جوانان تحصیل کرده به منظور مهارت‌های اجرای طرح‌های دانش‌بنیان یکی از موضوعات اصلی در افتتاح این مرکز است، افزود: ارائه مشاوره شغلی و پشتیبانی از طرح‌ها نیز از دیگر فعالیت‌های «مرکز نوآوری و شکوفایی» است.

معاون اجرایی معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه درصدد بهره‌گیری از ظرفیت‌های سازمان‌ها در امر توانمندسازی خانوار تحت حمایت هستیم، گفت: جهاددانشگاهی از جمله سازمان‌هایی است که تاکنون با ارائه آموزش‌ها و مهارت‌های شغلی بسیاری از اقشار آسیب‌پذیر را به سمت خودکفایی سوق داده است.

وی با اعلام اینکه اصلی‌ترین دغدغه این نهاد توانمندسازی خانوار بی‌بضاعت جامعه است، بیان کرد: گام‌های موثری در این زمینه برداشته شده است که با همکاری و همیاری‌های هرچه بیشتر دستگاه‌های اجرایی خواهیم توانست به اهداف بیشتری دست پیدا کنیم.

صفری با بیان اینکه همواره همکاری مستمری با سازمان جهاد دانشگاهی داریم که این امر موجب ارائه آموزش‌های تخصصی به مددجویان شده است، اعلام کرد: آشنایی با مهارت‌های کسب و کار، کارآفرینی و ارتقای مهارت‌های شغلی از جمله مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد است.

پرداخت ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های اشتغال مددجویان

علیرضا حسین‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل نیز در ادامه با اشاره به اینکه در سال‌جاری تاکنون، ۲۳۰۰ فرصت شغلی جدید برای مددجویان تحت حمایت ایجاد شده است، گفت: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، پرداخت تسهیلات اشتغال و خودکفایی و نظارت بر طرح‌های اجرا شده از جمله فعالیت‌های مهم کمیته امداد در خوداتکایی خانواده‌های نیازمند است.

وی با اعلام اینکه بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای اجرای طرح‌های اشتغال و خودکفایی به مددجویان پرداخت شده است، بیان کرد: یاری مستمر بانک‌های عامل موجب رفع مشکلات نیازمندان خواهد شد تا آن‌ها به سادگی در مسیر توانمندسازی قرار گیرند.

حسین‌نژاد به همکاری موثر کمیته امداد با جهاد دانشگاهی، بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط اشاره کرد و افزود: در سایه این همیاری‌ها بسیاری از خانوار تحت حمایت به خوداتکایی کامل رسیده و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شده‌اند.

مرکز نوآوری و شتابدهی الگویی ارزنده در تحقق گام دوم انقلاب

مهران اوچی‌اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل نیز در این مراسم گفت: مرکز نوآوری و شتابدهی کسب و کار‌های فناورانه مددجویان جوان کمیته امداد استان به منظور کمک به توسعه کسب و کار‌های دانش‌محور و نیز شناسایی، نیازسنجی، آسیب‌شناسی، جذب، حمایت و عملیاتی نمودن ایده‌های کارآفرینانه راه اندازی شده است.

اوچی اردبیلی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی و کمیته امداد استان اردبیل در تعاملی سازنده اقدام به راه‌اندازی مرکز نوآوری و منش نموده اند، گفت: برخی طرح‌ها و مراکز با وجود هزینه و صرف اعتبارات، خروجی مطلوب را ندارند، اما ماندگاری و تاثیرگزاری مراکز نوآوری بالا است.

وی خاطر نشان کرد: گسترش فعالیت‌های این مرکز و تربیت کارآفرینان جوان باعث می‌شود که در آینده این مرکز به اهداف تعیین شده خود دست یافته و محل اعتماد جوانان عزیز باشد.

اوچی اردبیلی، با اشاره به فعالیت مراکز مشاوره شغلی در سطح استان و بهره‌مندی از افراد توانمند، اساتید دانشگاه وکارافرین در این مرکز افزود: تلاش خواهیم کرد تا خروجی این مرکز ضمن برقراری تعامل شازنده با مراکز مشاوره شغلی، موجب رفع بخشی از دغدغه‌های استانی در راستای اشتغال آفرینی باشد.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، گفت: فعالیت‌ها و اقدامات جهاددانشگاهی در استان چشمگیر است و مرکز نوآوری و شتابدهی نیز با وجود نیرو‌های جوان و خلاق رسالت اصلی خود را با موفقیت ایفا خواهد کرد و گام و الگویی ارزنده در تحقق گام دوم انقلاب برخواهد داشت.

وی با اشاره به نقش و اهمیت جوانان در ورود به عرصه‌های خلاقیت و کارآفرینی در کشور اظهار کرد: فعالیت‌های این مرکز در سه فاز ترویج، نوآوری و شتابدهی با هدف کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی، بسترسازی برای برانگیختن روحیه خلاق و ایده پردازی جوانان، حمایت و تجاری سازی ایده‌ها برای تبدیل به محصول و خدمات در حال انجام است.

اوچی اردبیلی با اشاره به دغدغه اشتغال جوانان در استان اردبیل ادامه داد: در حال حاضر موضوع بیکاری جوانان و معضلات حاصل از آن به عنوان اولویت برنامه‌های مسئولان در نظر گرفته شده و جهاددانشگاهی در صدد است تا با همکاری نهاد‌ها و فرهنگ سازی در قالب برگزاری رویداد‌های کارآفرینی و کارگاه‌های آموزشی، نقش مهمی در کمک به کاهش این دغدغه ایفا نماید.

وی با بیان اینکه استان اردبیل ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های مختلف دارد و باید تلاش شود تا در قالب برنامه‌های مشابه از این ظرفیت‌ها برای توسعه کسب و کار‌های جوانان استفاده شود. ادامه داد: تجربه این مرکز را با ورزش و جوانان طی سال‌های گذشته کسب نموده ایم که در آن موفق به برگزاری ۲۵ رویداد به استعداد ۸۶۵ نفر و یک هزار و ۷۳۰ نفر ساعت، ۲۶ عنوان کارگاه آموزشی به استعداد یک هزارو ۴۸ نفر و ۲ هزار و ۹۶ نفر ساعت، انجام فعالیت‌های مستمر مشاوره‌ای و پذیرش و راهبری ۱۶ تیم جوان با ایده‌های منحصر شده‌ایم.

انتهای پیام
captcha