ظرفیت موثر جهاد دانشگاهی گیلان در حوزه جمعیت و خانواده
کد خبر: 4095347
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲

ظرفیت موثر جهاد دانشگاهی گیلان در حوزه جمعیت و خانواده

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد فرهنگی و پژوهشی می‌تواند نقش آفرینی موثر و پررنگی در حوزه جمعیت و خانواده داشته باشد.

به گزارش ایکنا از گیلان، زهرا یعقوب‌نژاد، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان امروز، 7 آبان‌ماه در نشست با حمیدرضا مسکنی، سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان، اظهار کرد: حوزه زنان و خانواده متنوع و فرابخشی است به همین دلیل با بسیاری از دستگا‌ه‌ها تفاهم‌نامه همکاری و مشارکت وجود دارد.

وی افزود: بخشی از تصمیم‌گیری‌ها در سطح استان، در قالب ماموریت محوله در دست اجراست و شاهد تعامل و هماهنگی بین بخشی هستیم، نمونه این اقدامات راه‌اندازی دبیرخانه ستاد خانواده و جمعیت استان است و بر اساس قانون در این دبیرخانه 30 دستگاه اجرایی مخاطب ما هستند. نکته مهم قانونی، نظارت قضایی بر موضوعات بوده که سازمان بازرسی موظف است بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی نظارت داشته باشد.

یعقوب‌نژاد گفت: در حوزه جمعیت هفت سال طلایی را در پیش داریم که با وجود شرایط موجود باید دنبال ابزارهای لازم باشیم. افزون بر این نگرش افراد و مردم در حوزه «عدم تمایل به ازدواج» و «عدم باروری» را نیز بررسی می‌کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با بیان اینکه تحکیم خانواده سال‌ها به عنوان اسناد بالادستی مطرح بوده، خاطرنشان کرد: در حوزه پژوهش‌ها بحث تاثیر اشتغال بر تحکیم خانواده مطرح است که می‌خواهیم به عنوان پژوهش به آن پرداخته شود.

وی با برشمردن کارهای مشترک حوزه امور بانوان استانداری استان با سازمان جهاد دانشگاهی گیلان، گفت: به عنوان دستگاه اجرایی حاکمیتی تلاش می‌کنیم تا آگاهی بخشی اتفاق بیافتد، در این راستا جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد فرهنگی و پژوهشی می‌تواند نقش آفرینی موثر و پر رنگی در حوزه جمعیت و خانواده داشته باشد. می‌توانیم از جهاد دانشگاهی در جلسات ستاد خانواده استان دعوت کنیم تا طرح‌های پیشنهادی خود را در حوزه بانوان و خانواده ارائه دهد.

یعقوب‌نژاد با بیان اینکه فعالیت در حوزه خانواده و جمعیت بخش زنان بسیار با اهمیت است، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی گیلان با وجود ظرفیت‌ها و پتانسیلی که دارد هم در بحث شناخت و هم در بحث تالیف کارها و طرح‌های مشترک در حوزه خانواده و جمعیت می‌تواند کمک‌کننده خوبی باشد.

انتهای پیام
captcha