نیازمند حمایت بانک توسعه تعاون از طرح‌های دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی اردبیل هستیم
کد خبر: 4095542
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴

نیازمند حمایت بانک توسعه تعاون از طرح‌های دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی اردبیل هستیم

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به طرح‌های صنعتی و دانش‌بنیان در حال اجرای واحد، خواستار حمایت مالی بانک توسعه تعاون از این طرح‌ها شد.

جهاد دانشگاهی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، هشتم آبان‌ماه، در نشست مشترک با مدیرعامل شعب بانک توسعه تعاون استان اردبیل، راه‌اندازی مرکز جامع پیشگیری از سرطان، احداث مجتمع سلامت و توسعه خط تولید نشاسته صنعتی جهاددانشگاهی اردبیل را از طرح‌های صنعتی و دانش‌بنیان مهم عنوان و خواستار حمایت مالی در قالب تسهیلات بانکی از سوی بانک توسعه تعاون شد.

وی به فعالیت مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل اشاره کرد و گفت: 22 شرکت فناور با 26 ایده فناورانه در مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی این واحد مستقر شده و دو محصول قطره سینوزیت با نام علمی «دامپرلی» و پماد «پاپیتال» مرحله تست انسانی و اخذ کد اخلاق پزشکی را سپری کرده و موفق به اخذ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت گردید.

اوچی اردبیلی، راه‌اندازی خط تولید نشاسته صنعتی در سال 1400 را یکی دیگر از خدمات دانش‌بنیان جهاددانشگاهی در استان اردبیل اعلام و بیان کرد: این واحد تولیدی که با همکاری پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاددانشگاهی ایجاد شده است، می‌تواند ۵۰۰ تن از نیاز صنعت نفت کشور به نشاسته صنعتی مورد نیاز در گِل حفاری را که یک محصول وارداتی است، تامین و به صرفه‌جویی ارزی کشور کمک کند که نیازمند همکاری بانک توسعه تعاون در این زمینه هستم.

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی اردبیل ادامه داد: طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار و طرح ملی مشاغل خانگی تجربه‌های مفید برای جهاددانشگاهی بوده است که با بیش از ظرفیت دو هزار نفر در استان به اجرا درآمده که آموزش و توانمندسازی و اتصال به بازارکار از مراحل اجرای این طرح ملی می‌باشد که انتظار داریم بانک توسعه تعاون استان با حمایت از پیشران های این طرح در راستای توسعه صنعتی استان سهیم باشد.

عادل کریمی، مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اردبیل نیز در این نشست تصریح کرد: بانک توسعه تعاون صد در صد دولتی، توسعه‌ای و یکی از بانک‌های پیشرو در خصوص اشتغال‌زایی و حمایت از تولید است و در این میان با انعقاد چندین قرارداد عاملیت کشوری و با تنوع اشتغال‌زایی در چندین بخش مختلف از محل بند الف تبصره 18، بند ب تبصره 16، از محل ماده52 در بخش های آب، کشاورزی و صنایع تبدیلی و اشتغال پایدار روستایی را دارد.

وی با بیان اینکه بانک توسعه تعاون در راستای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری باهدف توانمندسازی بخش تعاون در سال ۱۳۸۸ تأسیس شده و به‌عنوان تنها بانک تخصصی توسعه‌ای بخش تعاون است، ادامه داد: بر اساس قانون، ۷۰ درصد خدمات اعتباری این بانک باید در اختیار این بخش قرار بگیرد که این نسبت در مجموع تسهیلات پرداختی این بانک در استان اعم از شرکت‌ها یا اعضای تعاونی رعایت شده است اما نیاز بخش تعاون فراتر از اینها بوده و لازم است تصمیمات جدی در امر توانمندسازی بخش تعاون از طریق توانمندسازی بانک توسعه تعاون به طریق مقتضی صورت گیرد.

وی در ادامه افزود: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری درخصوص تحقق شعار سال تاکنون از چندین شرکت دانش‌بنیان بازدید و درحال شروع همکاری هستیم.

کریمی با بیان اینکه نظام بانکی برای تأمین مالی طرح‌ها و بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی به چند طریق عمل می‌کند که مهم‌ترین آنها منابع داخلی بانک است، اضافه کرد: سایر موارد حسب مورد و بنا به قوانین بودجه سنواتی یا بعضاً در قالب تفاهم‌نامه چندجانبه تحت عنوان وجوه اداره شده بین بانک و دستگاه متولی مربوطه تخصیص می‌یابد.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه در راستای همکاری دوجانبه بر انعقاد تفاهم‌نامه همکاری تأکید شد.

انتهای پیام
captcha