طرح‌های جوان‌پسند محور برنامه‌های ۱۳ آبان باشد
کد خبر: 4095732
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰

طرح‌های جوان‌پسند محور برنامه‌های ۱۳ آبان باشد

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه برنامه‌های 13 آبان باید به‌روز و از اجراهای کلیشه‌ای دور باشد گفت: کارهایی که مورد پسند مخاطب جوان و نوجوان است را اجرا کنیم.

رضا ابراهیمی معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی،  حجت‌الاسلام ناصر آقایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، رضا ابراهیمی، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی، روز گذشته، 8 آبان در دومین جلسه هماهنگی برگزاری مراسم روز دانش‌آموز گفت: 13 آبان در تاریخ انقلاب اسلامی برگی زرین و به‌یاد ماندنی بوده که باید به نحو شایسته دستاوردهای آن به جوانان و نسل‌های جدید تبیین شود.

وی افزود: از شعارهای اصلی جمهوری اسلامی ایران استکبارستیزی است و باید با جوانان ارتباط خوبی داشت و در این زمینه صحبت‌های فراوانی شود تا در انتقال شایسته  انقلاب و دستاوردهایش گام مثبتی برداریم.

ابراهیمی بیان کرد: با دانش‌آموزان، دانشجویان و نسل جدید باید حرفه‌ای، مخاطب‌پسند، صحیح و به زبان خودشان صحبت کرد تا تاثیر خوبی در آن‌ها داشته باشد و  در مراسمات ملی باید از استعداد و پتانسیل‌های دانش‌آموزان و دانشجویان استفاده شود و در خصوص اشاعه جهاد تبیین باید از ظرفیت معلمان و اساتید نیز بیش از پیش بهره ببریم. 

وی ادامه داد: برنامه‌های ما باید به‌روز باشد و از اجراهای کلیشه‌ای خارج شویم و کارهایی که مورد پسند مخاطب جوان و نوجوان است را اجرا کنیم علاوه بر این در فضای مجازی محتواهای مخاطب پسند داشته باشیم.

ابراهیمی تصریح کرد: تربیت با آموزش همراه است بنابراین آموزش و پرورش در تولید محتوا دقت کند و برنامه‌های ترغیب کننده و جذاب برای دانش‌آموزان در فضای مجازی تهیه کند و برنامه شاد یک فرصت بزرگ و خوبی است.

نواختن زنگ استکبارستیزی

حجت‌الاسلام ناصر آقایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه اظهار کرد: این روزها ایران اسلامی شاهد اتفاقات تلخ و ناگواریست که بیانگر کینه‌توزی و دشمنی مزدوران استکبار جهانی است و جنگ ترکیبی، حمله به نوامیس، به شهادت رساندن حافظان امنیت، هتک حرمت مساجد و قرآن مجید، بی‌احترامی به پرچم مقدس و جنایات هولناک نابخشودنی است و دشمنان به رنج ابدی محکوم هستند.

وی افزود: روز 13 آبان در تقویم به عنوان روز مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده که یادآور سه واقعه مهم تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در 13 آبان 1343، 13 آبان 1357 که روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 1358 عنوان این سه واقعه تاریخی است که نمی‌توان هیچ یک را از نظر اهمیت نسبت به دیگری اولی‌تر دانست چرا که هر کدام در دوره وقوع تأثیرگذاری خاص خود را داشته و شرایط را به نحوی تغییر داده‌اند.

آقایی بیان کرد: نواخته شدن زنگ استکبار ستیزی در مدارس، بهره‌گیری از شعار محوری(ایران قوی) بین دانش‌آموزان، حضور در مزار شهدا و تجدید میثاق با شهدای دانش‌آموز، دیدار با خانواده شهدای دانش‌آموز، راه‌اندازی گروه‌های سرود، اجرای نمایش خیابانی، اهدای جوایز به دانش‌آموزان، اجرای سرودهای همگانی در مدارس، پخش زنده زنگ استکبارستیزی از جمله برنامه‌های مراسم گرامیداشت این روز در سراسر استان است. 

وی ادامه داد: این روز نماد انزجار از استکبار جهانی است بنابراین ضروری است به شکل مطلوبی برنامه‌های این روز از سوی اهالی رسانه منعکس شود و مراسم راهپیمایی 13 آبان روز جمعه ساعت 10 از میدان ولایت فقیه ارومیه آغاز شده و به نماز جمعه و سخنرانی ختم خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: استکبارستیزی از رسالت‌های اصلی پیامبران الهی و ائمه اطهار(علیهم‌السلام) در طول تاریخ بوده و خداوند در آیه 23 سوره نحل فرموده: «استکبار را دوست ندارم و با آن مبارزه می‌کنم» و جنایت روی داده در حرم شاهچراخ محکوم ‌است ضمن اینکه عاملان این جنایات مورد حمایت استکبار جهانی هستند.

ضرورت اجرای برنامه‌های خلاقانه در 13 آبان

حجت‌الاسلام منصور امامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی نیز اظهار کرد: در بحث 13 آبان برنامه‌های خلاقانه و با محتوای صحیح اجرا شود و با توجه به اتفاقات اخیر مردم انتظار شنیدن حرف‌های جدید دارند، در اوایل انقلاب اسلامی ملت شعارآفرینی می‌کردند.

وی افزود: خلاقیت در فرم، محتوا و شعارهای اوایل انقلاب نشاط‌آفرین بود و استفاده از نوجوانان، اشعار و شعارهای جدید در راستای دستاوردهای انقلاب اسلامی مورد تأکید است. استفاده از ظرفیت شاعران آئینی، به‌روزرسانی شعارها، استفاده از کلیپ‌ها و سخنرانی‌های مقام معظم رهبری، پخش سرودهای انقلابی مخاطب و نسل جدید پسند و برپایی موکب‌های کودکان و نوجوانان از برنامه‌های پیشنهادی است.

امامی ادامه داد: استفاده حداکثری از نوجوانانی که در هیئت‌های مذهبی دارای موکب و ظرفیت آن‌ها در اجرای چنین مراسمی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: واقعیت‌های آمریکایی نیز باید منعکس شود و مقام معظم رهبری سال‌های متمادی است که به این مسئله تأکید دارند و جامعه نیاز دارد واقعیت‌های نادرستی که بعضی مواقع منتشر می‌شود شفاف‌سازی شود.

وی گفت: استفاده از 70 جلد اسنادی به‌دست آمده از لانه جاسی در کتاب‌های درسی از مطالبات مقام معظم رهبری و ما است.

انتهای پیام
captcha