اعلام آمادگی جهاددانشگاهی اردبیل برای ایجاد نمایشگاه مشاغل خانگی
کد خبر: 4096526
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳

اعلام آمادگی جهاددانشگاهی اردبیل برای ایجاد نمایشگاه مشاغل خانگی

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: آماده همکاری با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برای ایجاد بازارچه یا نمایشگاه دائمی و محلی مشاغل خانگی در استان هستیم.

مهران اوچی اردبیلی رئیس جهاد دانشگاهی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی‌اردبیلی، رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، ۱۱ آبان‌ماه، در نشست با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به روند فعالیت طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی استان اردبیل اظهار کرد: در راستای ساماندهی مشاغل خانگی، سه هزار و 322 نفر در این طرح ثبت نام کردند که از این تعداد با سه هزار و 318  نفر تماس اولیه گرفته شده است.

وی از ارزیابی سه هزار و 316 نفر و استعداد سنجی دو هزار و 473 نفر خبر داد و افزود: برای دو هزار و 784 نفر مشاوره انجام و آموزش تخصصی و عمومی 4 و هشت ساعتی داده شده و برای دو هزار و 17 نفر نیز اتصال به بازار مستقل یا پیشران محور محقق شده است.

اوچی‌اردبیلی با اشاره به تجربه موفق جهاددانشگاهی در سایر استان‌ها در ایجاد بازارچه و نمایشگاه دائمی و محلی مشاغل خانگی، تصریح کرد: جهاددانشگاهی اردبیل برای ایجاد این نمایشگاه با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اعلام آمادگی می‌کند.

بهروز رحیم‌زاده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نیز در این نشست گفت: واجدین شرایط طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان اردبیل جهت استفاده از تسهیلات مالی معرفی شده و تسریع در این امر پیگیری می شود.

وی افزود: جهاددانشگاهی نگاه علمی به طرح ملی توسعه مشاغل خانگی دارد که برای برون رفت از مسیر انحرافی باید از نتایج تحقیقات و تجارب این نهاد انقلابی استفاده شود چرا که تیمی ارزشمند در حوزه مشاغل خانگی در جهاد دانشگاهی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در سطح  استان بیش از دو هزار طرح به بانک ها جهت استفاده از تسهیلات به مبلغ 127 میلیارد تومان معرفی شده است که از این تعداد 311 طرح با مبلغ 16 میلیارد تومان موفق به اخذ تسهیلات شده است.

رحیم‌زاده تاکید کرد: حدود 340 طرح نیز از محل مستقل و پیشران محور طرح ملی توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی جهت استفاده از تسهیلات بانکی به ما ارسال شده که تسریع در استفاده از این تسهیلات در حال پیگیری است.

انتهای پیام
captcha