قرآن در نظام تربیتی از جایگاه والایی برخوردار باشد
کد خبر: 4097164
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷

قرآن در نظام تربیتی از جایگاه والایی برخوردار باشد

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: قرآن کریم در نظام تربیتی ایران اسلامی باید از جایگاه والایی برخوردار شود، چراکه برای همه عرصه‌های زندگی نسخه‌های قابل‌اجرا و کاربردی دارد.

قرآن در نظام تربیتی ایران باید از جایگاه والایی برخوردار شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام میثم فیاضی، مسئول دفتر نمایندگی‌ ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی 14 آبان در آیین افتتاح دارالقرآن شاهین‌دژ، گفت: قرآن کریم در نظام تربیتی کشورهای اسلامی از جمله ایران باید از جایگاه رفیع و والایی برخوردار شود، چراکه این کتاب آسمانی برای همه عرصه‌ها و تمام شئون زندگی بشری نسخه‌های قابل‌اجرا و کاربردی دارد.

وی با بیان اینکه دشمنان یکی از راه‌های جلوگیری از پیشرفت و مسدود کردن مسیر موفقیت کشورمان را شکستن اتحاد این ملت و ایجاد تفرقه می‌دانند، اضافه کرد: استکبارستیزی یکی از مهم‌ترین آموزه‌های قرآنی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی ضمن قدردانی از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 13 آبان ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، گفت: دیروز ملت ما به‌معنای‌واقعی کلمه شاهکار تاریخی خلق کردند.

فیاضی با بیان اینکه اروپا و آمریکا همین‌طور گروهک‌هایی نظیر کوموله و دموکرات به 13 آبان و میزان حضور مردم چشم دوخته بودند، خاطرنشان کرد: خروش ملت در روز گذشته یک افتخار بزرگ برای ایران به‌شمار می‌رود، چون معمولا در راهپیمایی 13 آبان فقط دانش‌آموزان شرکت می‌کنند، ولی دیروز از قشرهای مختلف مردم حضور داشتند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی به اظهارات دو روز قبل از 13 آبان جو بایدن رییس جمهور آمریکا مبنی بر «ایران را آزاد خواهیم کرد» اشاره کرد و گفت: دشمنان هنوز از ملت ما شناخت کافی ندارند و نمی‌دانند ملت ما با شهدا عهد بسته‌اند و به قرآن و اهل بیت(ع) تمسک جوییده‌اند و در سایه الهام گرفتن از قرآن است، که تاکنون مشت محکمی بر دهان دشمنان زده‌اند.

وی به حضور باشکوه جوانان و نوجوانان اعم از دهه 80 و دهه 90 در راهپیمایی باشکوه 13 آبان اشاره کرد و بیان داشت: این نسل از روحیه ضداستکباری برخوردار بوده و پشتیبان انقلاب و ولایت‌فقیه هستند، گرچه امپراطوری‌های رسانه‌ای غرب مدام تلاش می‌کنند، یک تصویر وارونه از نسل جدید کشورمان ارائه دهند.

فیاضی با بیان اینکه غرب هنوز برای شاه شدن ربع پهلوی در ایران امید بسته است، گفت: شهدا برای حفظ انقلاب اسلامی و پایدار ماندن ارزش‌ها خون داده‌اند، برای حریت و عزت ملت ایران تا پای جان ایستادند و این را از قرآن کریم و اهل بیت(ع) آموخته‌اند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی با اظهار اینکه ملت هیچ کشوری در بهشت زندگی نمی‌کند، به عنوان مثال در آمریکا اقدامات ضدحقوق بشری زیادی ارتکاب می‌یابد، حال آنکه ادعای حقوق بشر نیز دارند، گفت: عظمت و عزتی که نظام به ملت داده، در سایه عمل به قرآن کریم به دست آمده است.

وی بر لزوم مانوس شدن با قرآن کریم تأکید و بیان کرد : تنها سلاح برای ایستادن مقابل توطئه‌های دشمنان، قرائت قرآن و تدبر در مفاهیم آن است، چون در پی آن فهم و شجاعت به دست می‌آوریم؛ قرآن کتاب حق، یقیق، شفاعت و شفاست.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: هرجامعه‌ای با قرآن کریم مانوس شود، از بزهکاری در امان مانده و در مقابل آسیب‌های اجتماعی مختلف نیز مصون می‌ماند، علمای اهل سنت و شیعه زیادی بر اهمیت و صحت این موضوع تاکید ورزیده‌اند.

انتهای پیام
captcha