البرز میزبان برگزاری استارتاپ قرآنی می‌شود
کد خبر: 4097537
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱

البرز میزبان برگزاری استارتاپ قرآنی می‌شود

اولین استارتاپ قرآنی استان البرز، 19 آبان با محوریت فضاسازی محیطی با المان‌های قرآن و رونمایی از اپلیکیشن‌های ویژه قرآنی در بوستان قرآنی البرز برگزار می‌شود.

استارتاپ قرآنی

به گزارش ایکنا از البرز، راحله صالحی، رئیس دانشگاه علمی- کاربردی مشکات ولایت البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه که روز یکشنبه، 15 آبان با محوریت اولین رویداد استارتاپی قرآنی و طراحی نمادهای ایرانی و اسلامی در سالن جلسات اداره‍کل تبلیغات اسلامی البرز، برگزار شد، گفت: اولین استارتاپ قرآنی فرهنگی و طراحی نمادهای ایرانی اسلامی، 19 آبان در بوستان قرآنی کرج برگزار می‌شود.

وی افزود: فضاسازی محیطی با المان‌های قرآن و رونمایی از اپلیکیشن‌های ویژه قرآنی در بوستان قرآنی البرز در دستور کار قرار گرفته است.

صالحی با بیان اینکه حدود 50 نفر در این استارتاپ ثبت‌نام کرده و طرح ارائه داده‌اند،، گفت: این برنامه با همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی البرز، سازمان فرهنگی- ورزشی شهرداری کرج، ستاد نماز جمعه و سایر مراکز فرهنگی اجرا می‌شود.

این مسئول هدف از اجرای این استارتاپ را فرهنگ‌سازی برای ترویج طرح‌های قرآنی و دینی در فضای شهری و تجاری‌سازی ایده‌ها و ایجاد کارآفرینی و اشتغال عنوان کرد.

در ادامه این نشست سیده زهره آثاری، سرپرست اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری البرز با اشاره به فعالیت قرارگاه فرهنگی جوانی جمعیت گفت: این قرارگاه به دنبال جریان‌سازی و گفتمان‌سازی برای اجرای قانون جمعیت در استان است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای اجرای 300 همایش برای فرهنگ‌سازی فرزندآوری و جوانی جمعیت، افزود: براساس دستور استاندار البرز به دنبال ایجاد‌تشکل های فعال مردمی و استفاده از ظرفیت‌ها و پای کار آوردن نیروهای مردمی برای ترویج فرزندآوری هستیم.

این مسئول توضیح داد: مبارزه با سقط جنین، درمان ناباروری و تسهیل ازدواج سه محور برای کمک به فرزندآوری در سطح استان البرز است.

در ادامه معصومه آقایی، دبیر قرار گاه جمعیت استانداری البرز نیز گفت: قانون جمعیت مصوبه مجلس شورای اسلامی در مقایسه با قوانین گذشته بسیار خوب و با ارزش است و مهم است که برای اجرای آن در سطح استان، ساز و کار اجرایی و دقیق در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: در حوزه برخورداری از امکانات ویژه جهت افزایش جمعیت، ستاد جمعیت استان در حال پیگیری و هماهنگی با مدیران بانک‌های استان است تا زمینه ارائه تسهیلات به زوجینی که صاحب فرزند می‌شوند فراهم شود.

محمود سلوک، دبیر کشوری دومین رویداد پیشگام نیز با اشاره به برگزاری این رویداد در استان البرز، گفت: این رویداد با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و اندیشکده ایتان برگزار می‌شود و بعد از ارائه فراخوان 800 نفر در این رویداد ثبت‌نام کردند که در نهایت 100 نفر در قالب 25 تیم منتخب شدند.

وی با بیان اینکه این رویداد با محوریت مسئله‌یابی و حل مشکلات در حوزه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی برگزار می‌شود، افزود: در حل مسئله چک‌های صیادی که اخیرا در کشور مطرح شد مجموعه ایتان ابتدا طرح نامه‌ای را تصویب و به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد و به عنوان قانون مصوب بسیاری از پرونده‌های مربوط به چک را در کشور حل و فصل کرد.

این مسئول با اشاره به حضور اهالی رسانه و مشارکت دانشگاهیان در این رویداد، گفت: ثبت‌نام برای حضور در این رویداد از 13 آبان ماه آغاز شده و تا 26 آبان ماه ادامه دارد و اگرچه بیشتر از سنین 18 تا 30 سال در این رویداد ثبت‌نام کردند، اما محدوده سنی وجود ندارد و افراد درصورت داشتن مشخصات؛ قوت تحلیلی،‌دغدغه مندی و سابقه کنشگری می‌توانند در این رویداد شرکت کنند.

در پایان این نشست نیز حجت‌الاسلام مهدی ولایی‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز، اظهارکرد: با توجه به مسائل اخیری که در کشور رخ داده لازم می‌دانم که مختصری از جریانات روز و لزوم هوشیاری در خصوص وقایع اخیر صحبت کنم.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی چون درخت تنومندی است که نه تنها بر محیط پیرامونی خود سایه افکنده بلکه تبدیل به یک تمدن نوظهور در جهان شده است و نقش ایران در نظم نوین جهان بسیار مهم است. جهان امروز خسته از رذایل اخلاقی فرهنگ غربی است. امپراطوری رسانه غرب کشتار میلیون‌ها انسان را در غرب آسیا نادیده می‌گیرد و خود را صاحب نظر می‌داند و برای ایرانی که خود قربانی ترور است اظهار نظر می‌کند و به دنبال تحریک عده‌ای در کنار صف معترضان است تا در این کشور ناامنی ایجاد کند.

این مسئول بیان کرد: امروز وظیفه ما از هر دوره دیگری سنگین‌تر است و باید به هوشیاری و آگاه‌سازی مردم کمک کنیم تا اسیر دست دشمنان نشوند.

 

انتهای پیام
captcha