برگزیدگان پنجمین جشنواره «ترنم فتح» در استان مرکزی معرفی شدند
کد خبر: 4098653
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲

برگزیدگان پنجمین جشنواره «ترنم فتح» در استان مرکزی معرفی شدند

پنجمین جشنواره «ترنم فتح» استان مرکزی با معرفی گروه‌های برتر رزم‌نواز به کار خود پایان داد.

گروه رزم نواز نیروهای مسلح

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، سرهنگ غلامرضا کریمی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، عصر پنج‌شنبه، 19 آبان، در آیین اختتامیه پنجمین دوره جشنواره «ترنم فتح» استان در مجتمع آیینه اراک اظهار کرد: وجود یگان‌های رزم نوازان در نیروهای مسلح همواره توانسته در ایجاد روحیه نشاط و شادابی و ارتقای روحیه رزم‌آموزی رزمندگان نقش مؤثری ایفا کند و رزم‌نوازان با اجرای سرود و موسیقی‌های حماسی در اجرای موفق مأموریت‌های نیروهای مسلح موفق عمل کردند.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس نوای گرم حاج صادق آهنگران شور و اشتیاق در رزمندگان و جوانان ایجاد می‌کرد، اضافه کرد: امروز موسیقی باید جوانان را به انجام اقدامات مثبت تشویق کند و خوشبختانه الگوهای موفقی همچون سرود سلام فرمانده توانسته اثرات مثبت روی نوجوانان و جوانان بگذارد و دشمنان را ناامید سازد.

کریمی با اشاره به اهداف جشنواره «ترنم فتح» بیان کرد: این جشنواره با اهداف یادآوری سرودها و مارش‌های حماسی برای رزمندگان در دفاع مقدس، ارتقای سطح موسیقی حماسی و ملی در کشور، نهادینه‌سازی سرودهای ملی و حماسی، ارتقای سطح روحیه و نشاط در نیروهای مسلح و ارتقای سطح آفندی پیش‌بینی شده که هرساله برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال افتخار این را داریم پنجمین دوره از جشنواره ترنم‌ فتح را ویژه نیروهای مسلح استان برگزار کنیم که از همه یگان‌های استان در این جشنواره شرکت کردند و برترین‌ها به جشنواره کشوری معرفی خواهند شد.

کریمی با بیان اینکه رتبه اول جشنواره «ترنم فتح» به گروه رزم‌نوازان پدافند هوایی ارتش و رتبه دوم به گروه رزم‌نوازان سپاه استان تعلق گرفت، ادامه داد: در بخش تک‌نوازی نیز برترین‌ها تجلیل شدند و مابقی گروه‌های رزم‌نواز نیز تقدیر شدند.

وی یکی از نقاط قوت برگزاری جشنواره یاد شده را ایجاد رقابت بین گروه‌های رزم‌ نواز در سطح نیروهای مسلح استان برشمرد و گفت: تقویت آهنگ نوازی حماسی موجب تقویت روحیه رزمندگان می‌شود و قطعا جشنواره ترنم فتح اثرات مطلوبی در اجرای رسالت‌های نیروهای مسلح دارد.

کریمی در پایان افزود: یکی از ضرورت‌های مهم امروز کشور تبیین دستاوردهای انقلاب و روایت حماسه‌های دفاع مقدس از طریق زبان هنر و به شیوه‌های هنری است که باید به آن توجه کرد.

انتهای پیام
captcha