کارگاه آموزشی «0 تا 100 تألیف کتاب» در جهاددانشگاهی اردبیل برگزار شد
کد خبر: 4100285
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸

کارگاه آموزشی «0 تا 100 تألیف کتاب» در جهاددانشگاهی اردبیل برگزار شد

کارگاه آموزشی «0 تا 100 تألیف کتاب» با هدف آشنایی با مراحل مختلف از مرحله نحوه ایده‌پردازی و تولید محتوا تا مرحله چاپ و انتشار کتاب در جهاددانشگاهی اردبیل برگزار شد.

کارگاه آموزششزهرا فتحی مدرس کارگاه آموزشیی صفر تا صد تالیف کتاب در جهاددانشگاهی استان اردبیل برگزار شد زهرا فتحی اصل، مدرس کارگاه آموزشی «0 تا 100 تألیف کتاب» که 26 آبان‌ماه در جهاددانشگاهی استان اردبیل برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از اردبیل هدف از برگزاری این دوره را آشنایی با مراحل مختلف از مرحله نحوه ایده‌پردازی و تولید محتوا تا مرحله چاپ انتشار کتاب ذکر کرد.
 
وی با قدردانی از فعالیت‌های ترویجی انتشارات جهاددانشگاهی اردبیل گفت: در این کارگاه تمام سر‌فصل‌ها شامل عنوان‌یابی، فهرست‌بندی، فصل‌بندی، رفرنس‌دهی، ویراستاری علمی و ادبی، مقدمه‌نویسی، قدردانی، منبع‌نویسی، ارجاعات شکل‌ها و جداول و نمودارها، متدهای چاپ و صفحه‌آرایی، گرافیک کتاب، انتخاب نوع کاغذ و جلد، تعیین قیمت و نحوه توزیع در بازار نشر آموزش داده‌ شد.
 
مدرس کارگاه آموزشی «0 تا 100 تألیف کتاب» در جهاددانشگاهی استان اردبیل افزود: سایر فعالیت‌های حوزه نشر نظیر نحوه انتخاب ناشر مرتبط با موضوعات کتاب، مدنظر قرار دادن برجستگی‌ها و موفقیت‌های ناشر و همچنین اصطلاحات رایج در حوزه کتاب نظیر شابک، فیپا، اخذ مجوز، اعلام وصول و ثبت در خانه کتاب نیز به‌صورت مبسوط تشریح شد.
 
فتحی اصل بیان کرد: امید می‌رود با ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و فعالیت در حوزه تألیف کتاب، گامی اساسی در جهت رشد بعد فرهنگی کشور با ویژه افزایش سرانه مطالعه برداشته شود.
انتهای پیام
captcha