افزایش ۵۶ درصدی جمعیت کتابخانه‌های عمومی همدان بعد از کرونا
کد خبر: 4100410
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۱

افزایش ۵۶ درصدی جمعیت کتابخانه‌های عمومی همدان بعد از کرونا

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه جمعیت کتابخانه‌های عمومی استان همدان بعد از کرونا ۵۶ درصد افزایش داشته است، گفت: بر اساس شاخصهای آماری میانگین عضویت در شهرستان تویسرکان با توجه به قدمت و فرهنگ کتابخوانی نسبت به میانگین استان بالاتر است.

جلسه انجمن کتابخانه های تویسرکانبه گزارش ایکنا از همدان، عاطفه زارعی، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، امروز 26 آبان‌ماه در جلسه انجمن کتابخانه‌‌های عمومی در تویسرکان با تبریک سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی گفت: بر اساس شاخص‌های آماری میانگین عضویت در شهرستان تویسرکان با توجه به قدمت و فرهنگ کتابخوانی نسبت به میانگین استان بالاتر است لذا این وظیفه ما است که در بحث توسعه زیر ساخت‌ها برای کتابخانه‌ها و بهسازی فضای آنها تلاش کنیم از این رو کتابخانه شهید مدنی تویسرکان به عنوان قدیمی‌ترین کتابخانه استان با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد تومان بازسازی، تجهیز و به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌ها یک مجموعه داری یا یک کلکسیون نیست و در تمام دنیا از آن با عنوان مراکز دانشی یاد می‌شود، گفت: به همین دلیل اقدامات باز سازی و بهسازی در فضای کتابخانه‌ها در حال انجام است. در کنار منابع اطلاعاتی چاپی منابع اطلاعاتی لاتین و همچنین منابع در فصای مجازی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت، پایگاه اطلاعاتی فارسی و لاتین را اشتراک گرفتیم.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه بیشترین آمار جمعیت کتابخانه‌های عمومی در سطح استان کودکان، نوجوانان و جوانان حدود۴۰ سال و در حال افزایش هستند، گفت: در بحث فرهنگ اقداماتی باید انجام شود که نسل آینده انسان‌هایی داشته باشیم که به تعالی ایران اسلامی کمک کنند و با یک بستر شناختی مناسب وارد این عرصه شوند.

وی با بیان اینکه بعد از کرونا از سال گذشته تا کنون افزایش ۵۶ درصدی جمعیت کتابخانه‌های استان را شاهد بودیم، اظهار کرد: جامعه ما خواهان کتاب فضاهای مطالعاتی هستند و در موارد بسیاری کمک خیرین را در این بحث داشته‌ایم.

زارعی اظهار کرد: در ساخت کتابخانه روستای اشترمل که در جشنواره «روستای دوست‌دار کتاب» جزء ۱۰ کتابخانه برتر روستایی در کشور قرار گرفت تمامی اقدامات و طرح‌هایی است که کتابدار به همراه مردم در این کتابخانه اجرا می‌کند که نشان دهنده این است ک نقش کتابدار و داشتن زیرساخت‌های کتابخوانی و نقش مردم است.

وی به حمایتهای دولت سیزدهم در بحث کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و گفت: بنا داریم کتابخانه استاندار شهر سرکان با ۱۶۰۰ متر زیر بنا را مرکز مطالعه و یادگیری با عنوان سالن‌های vip برای محققین شهرستان جهت استفاده از ساعت ۸ صبح تا ۹ شب در نظر بگیریم.

شهرک قائم تویسرکان کتابخانه‌دار می‌شود

در ادامه حسین افشاری فرماندار تویسرکان گفت: بازسازی و بهره‌برداری از کتابخانه شهید مدنی با اعتباری بالغ بر یک میلیون تومان است که با حدود ۶۲ سال قدمت اولین و قدیمی ترین کتابخانه استان همدان است.

وی با بیان اینکه کتابخانه روستای اشترمل با جذب خیر با اعتبار ۱/۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید، گفت: در خصوص کتابخانه شهرک قائم طی درخواست مدیر کل کتابخانه‌های عمومی، با مسیولیت فرمانداری، زمین زیل مسکن مهر برای ساخت کتابخانه در اختیار قرار داده شد.

افشاری اظهار کرد: با توجه به سابقه فرهنگی شهرستان تویسرکان ضرورت وجود کتابخانه استاندارد در کانون جمعیتی شهرستان وجود دارد لذا آمادگی کامل در ایجاد کتابخانه استاندارد در سطح شهرستان را داریم.

انتهای پیام
captcha