خراسان شمالی آخرین استان کشور در ارائه تسهیلات ازدواج
کد خبر: 4101869
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷

خراسان شمالی آخرین استان کشور در ارائه تسهیلات ازدواج

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی رتبه آخر کشور را در ارائه تسهیلات ازدواج به جوانان دارد.

خراسان شمالی آخرین استان کشور در ارائه تسهیلات ازدواجایمان فیروزه، سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه خراسان شمالی رتبه آخر کشور را در ارائه تسهیلات ازدواج به جوانان دارد، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه ۱۴ هزار و 772 نفر در سامانه ثبت دریافت تسهیلات ثبت نام کردند که از این تعداد ۶۰۹۱ نفر تعداد متقاضی در صف بوده و ۸۳۵۳ وام پرداخت شده است که به ۵۸ درصد متقاضیان وام پرداخت شده است.

فیروزه اضافه کرد: با این شرایط در رتبه آخر کشور در ارائه تسهیلات ازدواج به جوانان هستیم و این موضوع نیازمند توجه بیشتر بانک‌های عامل به مسئله ارائه تسهیلات ازدواج به جوانان است.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی با تأکید براینکه سایر استان‌ها تا 82 درصد نیز پرداخت تسهیلات ازدواج به جوانان را داشته‌اند، ادامه داد: حدود 22 ماه ستاد ساماندهی امور جوانان در خراسان شمالی غیر فعال بوده است و به تازگی فعالیت این ستاد آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه پرداخت به موقع تسهیلات به جوانان برطرف کننده برخی از دغدغه‌های جوانان است، افزود: بیشترین مشکل جوانان در عدم دریافت تسهیلات ازدواج، ضامن‌های بانکی است.

فیروزه با تأکید براینکه در قانون بانک مرکزی برای ارائه تسهیلات ازدواج یک ضامن معتبر و سفته ذکر شده است، ادامه داد: بانک‌‌ها نباید ضامن معتبر را تنها در کارمندان رسمی بدانند بلکه نیاز است ضمانت سایر شغل‌ها نیز مورد قبول باشد تا جوانان با کمترین مشکل بتوانند تسهیلات مربوطه را دریافت کنند.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی در پایان تصریح کرد: تلاش می‌شود که پرداخت تسهیلات ازدواج تا پایان سال جاری به 85 درصد افزایش پیدا کند.

انتهای پیام
captcha