لزوم نهادینه کردن فرهنگ قرآنی از کودکی
کد خبر: 4102687
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴

لزوم نهادینه کردن فرهنگ قرآنی از کودکی

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان آزادشهر بر نهادینه‌کردن فرهنگ قرآنی از سنین کودکی تأکید کرد و گفت: اهمیت فرهنگ‌سازی قرآنی در جامعه باید از سنین پایین و همان دوران کودکی شکل‌ بگیرد که در این راستا باید مربی قرآنی به مسائل آموزشی و تربیتی واقف باشد.

جشن قرآن با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی ازادشهر در خانه قران شهری نغمه های اسمانیبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام طالبی، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان آزادشهر با حضور در مراسم جشن قرآن خانه قرآن شهری نغمه‌های آسمانی که روز گذشته، 5 آذرماه در جمع والدین این خانه قرآن، نهادینه کردن فرهنگ قرآنی و معرفی بلاغت و شیوایی کلام قرآن، آموزش آداب گوش دادن به قرآن و تفکر در آیات قرآن را مهم دانست و گفت: انس کودکان به قرآن آثار و برکات بسیاری را به‌دنبال دارد زیرا روح معنوی قرآن آرامش خاصی به انسان می‌دهد.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان آزادشهر گفت: قرآن دارای کرامت، حرمت بوده و کتاب آسمانی و زبان خداست که با ما حرف می‌زند پس باید به قرآن عمل کنیم زیرا قرآن برنامه زندگی است.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان آزادشهر تصریح کرد: بهترین تربیت انسان‌ها تربیتی مبتنی بر شناخت تمام ابعاد وجودی و نیازهای انسان است اما در طول ایام تربیت قرآنی فرزندان با ضرورت‌ها و راهکارهایی همراه بوده است که بررسی این ضرورت‌ها و راهکارها در روند تربیتی فرزندان مؤثر است.

حجت‌الاسلام طالبی با بیان اینکه متأسفانه آموزش‌های معنوی در محیط خانواده و آموزشی کمرنگ شده و در این زمینه آن‌گونه که باید اقدامی انجام نمی‌شود، افزود: با توجه به اینکه اهمیت به این موضوع سبب یادگیری دیگر علوم نیز می‌شود، اما همچنان این بی‌توجهی‌ها نسبت به آموزش قرآن به نسبت پرداختن به سایر علوم در زندگی کودک و نوجوان ادامه دارد.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان آزادشهر با تأکید بر محتواسازی در آموزش‌های قرآنی، گفت: اهمیت و فرهنگ‌سازی قرآنی در جامعه باید از سنین پایین و همان دوران کودکی شکل‌ بگیرد و مربی قرآنی نیز باید به مسائل آموزشی و تربیتی واقف باشد؛ آموزش دادن به قرآن‌آموزان علاوه بر مهارت، دانش ‌می‌خواهد و مربیان قرآنی باید از آگاهی کافی برخوردار باشند.

حجت‌الاسلام طالبی اهداف دیگر آغاز قرآن‌آموزی از کودکان را تقویت ایمان و اعتقاد به این کتاب آسمانی و تمسک به تعالیم آن و همچنین تعمیق، معرفت و تعمیم فهم و درک آن بیان کرد و گفت: توجه جدی به اصل جدایی ناپذیر قرآن و اهل‌بیت‌(ع) در تمامی فعالیت‌ها و در زندگی فردی و اجتماعی موجب قرآن‌آموزی کودکان می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha