شرکت یک هزار نفر در طرح حفظ مجازی ستاد نماز جمعه خرم‌آباد
کد خبر: 4105072
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳

شرکت یک هزار نفر در طرح حفظ مجازی ستاد نماز جمعه خرم‌آباد

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اجرای طرح حفظ مجازی ستاد نماز جمعه خرم‌آباد گفت: با همکاری قاریان و حافظان قرآن کریم در طول سه سال گذشته یک هزار نفر به‌صورت مجازی در طرح حفظ مجازی قرآن شرکت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، ۱۵ آذرماه در اجتماع و مانور بزرگ حافظان قرآن که به میزبانی ستاد نماز جمعه خرم‌آباد در مصلی الغدیر برگزار شد، اظهار کرد: نماز جمعه به‌عنوان قلب فرهنگی هر شهر و به‌عنوان محلی برای گسترش اخلاق آموزه‌های قرآنی و دینی است.

وی با اشاره به اجرای طرح حفظ مجازی ستاد نماز جمعه خرم‌آباد گفت: با همکاری قاریان و حافظان قرآن کریم در طول سه سال گذشته یک هزار نفر به‌صورت مجازی با بخش کمیته جوانان و نوجوانان ستاد نماز جمعه ارتباط برقرار کرده و در طرح حفظ مجازی قرآن شرکت کرده‌اند.

شاهرخی با بیان اینکه با زحمات مربیان طرح حفظ مجازی ستاد نماز جمعه خرم‌آباد یا حافظ قرآن کریم شده یا محفوظات قرآنی خود را تثبیت کرده‌اند، اضافه کرد: اختتامیه جشنواره فرهنگی، قرآنی و ادبی کودکان و نوجوانان نماز جمعه خرم‌آباد هفته گذشته برگزار شد که از دو هزار و 600 نفر شرکت‌کننده در هشت رشته این جشنواره، تعداد ۱۰۰ نفر برگزیده و از آنان تقدیر شد و این نشان از علاقه‌مندی جوانان و نوجوان به حضور در محافل فرهنگی است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر لزوم فراهم شدن بستر لازم برای تربیت جوانان قرآنی گفت: برای تربیت حافظان قرآن در بین جوانان و نوجوانان، نقش والدین مهم است.

وی با بیان اینکه ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی، دوری از قرآن است، ادامه داد: حضور فرزندان در محافل قرآنی و مذهبی، آنان را از آسیب‌های اجتماعی مصون می‌دارد، لذا والدین باید قدر محافل قرآنی و حضور فرزندان‌شان را در این‌گونه فضاهای معنوی و قرآنی بدانند.

شاهرخی با اشاره به اینکه کارهای دینی و قرآنی دارای اجر و ثواب فراوان هستند، گفت: گاهی کارهای کوچک در این دنیا که مصداق آن تلاوت سوره «حمد» است، اجر ماندگار دارد و گاهی انسان یک ترک فعل را کوچک می‌شمارد در حالی‌ که کیفر سخت به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha