همکاری‌های جهاددانشگاهی قم و دانشگاه آزاد اسلامی علوم پزشکی قم افزایش می‌یابد
کد خبر: 4105091
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۷

همکاری‌های جهاددانشگاهی قم و دانشگاه آزاد اسلامی علوم پزشکی قم افزایش می‌یابد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی علوم پزشکی قم گفت: مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم مرکزی امیدوار کننده و شوق آفرین است.

همکاری‌های جهاددانشگاهی قم و دانشگاه آزاد اسلامی علوم پزشکی قم افزایش می‌یابدبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، احسان رئیس‌عبداللهی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی علوم پزشکی قم، امروز ۱۲ آذر ماه به همراه مدیران بخش‌های مختلف این دانشگاه از بخش‌های مختلف مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم بازدید کرد.

وی در ابتدا با حضور در بخش اتاق عمل این مرکز با فناوری‌های نوینی که در بخش عمل جراحی و مراقبت‌های پیش و پیش و پس از عمل‌های پزشکی مرتبط به ناباروری در این مرکز بود آشنا شد. 

سپس در بخش‌هایی چون بانک خون بند ناف، تحقیقات پزشکی و پژوهشی، آرمایشگاه تخصصی تشخیص طبی مرتبط و... بازدید کرد و با آخرین فناوری‌های این مرکز علمی و روش‌های درمانی خاص این مرکز آشنا شد.

در این دیدار محمد حیدری، رئیس جهاد دانشگاهی قم، نیز با ذکر این مطلب که امروزه فعالیت‌های این مرکز در سطوح مختلف گسترده شده است، اظهار کرد: بخش پژوهش جهاد دانشگاهی امروزه در کنار روند درمان ناباروری در بخش‌های علمی و پژوهشی مرتبط به نیازهای استان و کشور گام برمی‌دارد.

لیلا ناصرپور، معاون پژوهش جهاد دانشگاهی قم، نیز در این دیدار بیان کرد: امروز بیش از ۱۰ درصد از بیماران مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری قم از کشورهای دیگر به قم می‌آیند و قطعا رتبه بالای این مرکز در جذب توریسم درمانی می‌تواند به یک برند مناسب برای کشور برای جذب گردشگری مبدل شود.

وی تصریح کرد: امروزه بهترین فناوری‌ها و همچنین بهترین روش‌ها برای افزایش سطح بهره وری درمانی در میان زوج‌های نابارور در این مرکز انجام می‌شود و قطعا این مرکز در بین مراکز خوب در سطح دنیا و کشور به شمار می‌رود که با معدل بالای موفقیت در عمل‌های جراحی و تولد نوزادهایی که والدین آنها تحت درمان بودند از نقاط امیدآفرین استان و کشور در این عرصه به شمار می‌رود.

پس از دیدار از بخش‌های مختلف این مرکز، مدیران جهاد دانشگاهی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی علوم پزشکی قم در نشستی مشترک به بیان نظرات خود پیرامون تحقق همکاری‌های بیشتر و مثمر ثمر در بخش‌های مختلف، پرداختند.

در ابتدای این نشست رئیس جهاد دانشگاهی قم با اشاره به تفاهم نامه‌ای که در گذشته میان این دو مرکز منعقد شده است، تصریح کرد: قطعا اگر این تفاهم نامه در مسیرهایی که تعیین شده است حرکت کند نتایج مثبتی به بار خواهد داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی علوم پزشکی قم نیز در این نشست گفت: جهاد دانشگاهی و دانشگاه آزاد دارای مشترکات فراوانی هستند که یکی از مهمترین آنها غیر دولتی بودن و خودکفا بودن است که در نتیجه تلاش بیشتری برای پویایی و تحرکت انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: بخش‌های مختلفی در این دو مرکز وجود دارد که می‌تواند به عنوان شتاب دهنده جریان آموزشی و پژوهشی در دانشگاه آزاد و جهاد دانشگاهی فعالیت کند.

رئیس‌عبداللهی افزود: امروز در بخش فارغ‌التحصیلان و دانشجویان و بخش پژوهشی می‌توانیم همکاری مناسبی با جهاد دانشگاهی به ویژه مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری این مرکز داشته باشیم.

در ادامه رئیس جهاد دانشگاهی قم نیز با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در این مرکز، افزایش ارتباطات مثمر ثمر و با برنامه برای بهره گیری از ظرفیت‌های طرفین را نیز یکی از مهمترین نتایج این همکاری دانست.

مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی شوق آفرین است 

شایان ذکر است، رئیس‌عبداللهی در پایان این جلسه ضمن تشکر از مرکز تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم بیان کرد: مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم مرکزی امیدوار کننده و شوق آفرین است.

وی ادامه داد: وجود این مجموعه علمی با این سطح فناوری و امکانات در قم که مردم نیز می‌توانند از آن خدمات دریافت می‌کنند جای تبریک به مجموعه جهاد دانشگاهی قم و استان قم دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی علوم پزشکی قم با بیان اینکه جهاد دانشگاهی و دانشگاه آزاد دو مرکز با اشتراک‌های فراوان هستند و می‌توانند در زمینه‌های متعددی با یکدیگر همکاری داشته باشند، افزود: جهاد دانشگاهی و دانشگاه آزاد دو سازمان مردم نهاد و خودگردان از لحاظ اقتصادی و منابع هستند که این ویژگی می‌تواند اشتراکات آن‌‌ها را افزایش دهد و هم افزایی اتفاق بیافتد.

وی بیان کرد: می‌توانیم در حوزه پژوهش، فناوری، توسعه فناوری و کاربردی کردن دانش که مورد تاکید هر دو طرف هست هم افزایی داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha