استان مرکزی میزبان 5 شهید گمنام است
کد خبر: 4106338
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷

استان مرکزی میزبان 5 شهید گمنام است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به اینکه استان از 24 آذر تا 6 دی ماه میزبان 5 شهید گمنام است، افزود: مراسم استانی شبی با شهدای گمنام 5 دی ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در اراک برگزار می‌شود.

شهدای گمنام

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سرهنگ غلامرضا کریمی، مدیرکل این مجموعه در استان گفت: همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مردم استان مرکزی میزبان ۵ شهید گمنام هستند و طی این ایام، کاروان شهدای گمنام در استان راه‌اندازی می شود.

وی با اشاره به اینکه شهدای گمنام از تاریخ ۲۴ آذر تا ۶ دی ماه در استان مرکزی حضور دارند و اقدامات تشییع و خاکسپاری این شهدا، ششم دی ماه در اراک برگزار می‌شود، بیان کرد: پیکر مطهر این شهدا در این ۱۲ روز در تمام شهرستان‌های استان حضور دارد و برنامه‌های فرهنگی متنوعی نیز پیش‌بینی شده است.

کریمی ادامه داد: مراسم استانی شبی با شهدای گمنام 5 دی ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار و مراسم شبی با شهدای گمنام شهرستانی نیز همزمان با حضور شهدا در شهرستان‌ها با حضور اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اضافه کرد: مراسم تشییع استانی شهدای گمنام، روز ششم دی ماه همزمان با سراسر کشور از ساعت ۹:۳۰ صبح از میدان شهدای اراک به سمت خیابان شهید رجایی(ره) و مصلی بیت‌المقدس برگزار خواهد شد و بعد از اقامه نماز ظهر و عصر و نماز شهدا توسط آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان، شهدا به سمت مراکز تعیین شده تشییع و در مکان‌های پیش‌بینی شده خاکسپاری می‌شوند.

وی بیان کرد: بنا داریم همه مردم شهیدپرور استان مرکزی از برنامه‌های شهدا بهره مند شوند و انتظار داریم دستگاه‌های فرهنگی، اجرایی و مردمی با قدرت به برنامه‌های شهدا از جمله اطلاع‌رسانی و فضاسازی شهری و رسانه‌ای ورود کنند.

سرهنگ کریمی در پایان گفت: دستگاه‌هایی که پیکر شهدا را تحویل می‌گیرند مراسم گرامیداشت شب اول و شب هفت شهید را برگزار خواهند کرد و انتظار داریم اصحاب رسانه نسبت به اطلاع‌رسانی و پوشش برنامه های شهدا حساسیت و جدیت داشته باشند.

انتهای پیام
captcha