برگزاری کارگاه آموزشی «مهارت‌های قبل از ازدواج» در اردبیل
کد خبر: 4106939
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴

برگزاری کارگاه آموزشی «مهارت‌های قبل از ازدواج» در اردبیل

معاون فرهنگی - تبلیغی مؤسسه آموزش عالی الزهرا(س) استان اردبیل از برگزاری کارگاه مشاوره خانواده با عنوان «مهارت‌های قبل از ازدواج» خبر داد.

حوزه علمیه خواهران اردبیللیلا یحیی‌زاده، معاون فرهنگی - تبلیغی مؤسسه آموزش عالی الزهرا(س) اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، بیان کرد: کارگاه آموزشی «مهارت‌های قبل از ازدواج» با هدف گسترش ازدواج آسان و تبیین شاخص‌های ازدواج موفق، برای طلاب و مبلغان مؤسسه آموزش عالی واحد استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه در گذشته افراد از طریق ارتباط چهره‌به‌چهره و ساده‌بودن زندگی آموزش‌های لازم را از محیط دریافت می‌کردند، تصریح کرد: امروزه با تغییرات سریع، تحول در دنیای جدید و پیچیده‌شدن روابط، نیاز به گذراندن آموزش‌های پیش از ازدواج و به دست آوردن مهارت لازم برای افزایش سازگاری و رضایتمندی پس از ازدواج ضروری به نظر می‌رسد.

معاون فرهنگی - تبلیغی مؤسسه آموزش عالی الزهرا(س) استان اردبیل بیان کرد: اگر جوانان بدون آموزش و مهارت و همچنین پختگی لازم به تشکیل خانواده اقدام کنند خسارت عاطفی و مالی زیادی برای فرد، خانواده و همچنین برای جامعه وارد می‌شود.

یحیی‌زاده افزود: این کارگاه با ارائه حجت‌الاسلام‌ اکبر شعبانی و حضور ۴٠ نفر از طلاب و دانش‌آموختگان برگزار و بر اساس هماهنگی‌ صورت‌گرفته با جهاد دانشگاهی قم، مبلغان می‌توانند پس از دریافت مدرک مربیگری به‌عنوان مشاور در رابطه با مسائل ازدواج در سطح جامعه فعالیت نمایند.

معاون فرهنگی - تبلیغی مؤسسه آموزش عالی الزهرا(س) ادامه داد: مهارت شناخت زوجین، شناسایی معیارهای ازدواج، جلسه خواستگاری و تحقیق زوجین از یکدیگر قبل از ازدواج از مباحث مطرح‌شده در این کارگاه آموزشی بود.

انتهای پیام
captcha