استان مرکزی پرچم‌دار افزایش جمعیت در کشور باشد
کد خبر: 4107264
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹

استان مرکزی پرچم‌دار افزایش جمعیت در کشور باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: استان ما باید پرچمدار افزایش جمعیت در کشور باشد. نرخ زادوولد استان مرکزی باید ۲.۵ درصد باشد، اما متاسفانه طی یکی دو سال اخیر به شدت کاهش داشته است.

آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، ۲۴ آذر، در نشست شورای اداری استان، اظهار کرد: مسئله خانواده و جمعیت امری مهم در کشور محسوب می‌شود. تلاش‌های بسیار در راستای رفع معضل کاهش جمعیت در استان انجام شده است که درصد کمی موفق بوده است.

وی اضافه کرد: آثار سیاست‌های صهیونیست‌ها و ... در حوزه جمعیت ایران قابل مشاهده است. نرخ رشد جمعیت در جنوب شرق کشور به ۳.۴ درصد می‌رسد، اما میانگین آن ۲.۱ درصد اعلام شده است. عموماً مشکل از خود ماست و امروز کشور پیرو اهل‌بیت(ع) درگیر چنین مشکلاتی شده است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی نیروهای انسانی جوامع را از سرمایه‌های عظیم برشمرد و بیان کرد: بزرگترین مشکل بالا رفتن سن ازدواج است. دختران با الارفت سن شور و نشاط خود را از دست می‌دهند. ازدواج به هنگام دختران به وجود مادرانی با نشاط منتج می‌شود. بالا رفتن سن ازدواج ظلم، خیانت و خلاف شرع است. اگر دختری توان و ظرفیت ازدواج را دارد نباید به او اجازه داد تا این امر به تأخیر بیفتد. دیر شدن ازدواج به معنی حذف راندمان باروری به میزان ۱۰ سال است.

وی کورتاژ را خیانتی بزرگ به کشور دانست و افزود: اگر فساد، مواد مخدر، مشروبات الکلی و روابط نامشروع حذف شود، بدون تردید بسیاری از مشکلات جمعیت رفع می‌شود و در کنار رفع مشکلات می‌توان جمعیت را به عنوان سرمایه کشور، کلید عزت و شرف کشور، افزایش داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان ضرورت سرمایه گذاری جدی در حوزه افزایش جمعیت را مورد تأکید قرار داد و افزود: فرزند زمینه‌ساز سعادت و خیر دنیا و آخرت است. استان ما باید پرچمدار افزایش جمعیت در کشور باشد. نرخ زادو ولد استان مرکزی باید ۲.۵ درصد باشد، اما متاسفانه طی یکی دو سال اخیر به شدت کاهش داشته است.

انتهای پیام
captcha