جام جهانی قطر فرصت بی‌نظیری برای ترویج آموزه‌های دینی بود
کد خبر: 4107387
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵

جام جهانی قطر فرصت بی‌نظیری برای ترویج آموزه‌های دینی بود

امام‌جمعه مهاباد گفت: کشور قطر به عنوان یکی از کشورهای توسعه یافته اسلامی با جلوگیری از مصرف مسکرات در جریان مسابقات و دیگر اماکن عمومی این کشور در طول زمان برگزاری جام جهانی و جلوگیری از فرود هواپیمای حامی و مبلغ همجنسگرایی و همچنین دعوت از چهره‌های دینی توانست به خوبی از این فرصت برای ترویج آموزه‌های اسلامی استفاده کند.

عبدالسلام امامی امام جمعه مهابادبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی ماموستا عبدالسلام امامی، امام‌جمعه مهاباد ۲۵ آذر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهاباد اظهار کرد: به واسطه میزبانی قابل توجه کشور قطر و حضور نماینده‌ای از کشورهای مسلمان در مراحل پایانی این مسابقات، ترویج آموزه‌های دینی و اسلامی در جام جهانی به خوبی صورت گرفت.

وی افزود: برای نخستین بار شروع مسابقات جام جهانی فوتبال با تلاوت قرآن کریم بود و پایبندی به آموزه‌های دینی در طول برگزاری این رقابت‌های مهم توانست بیش از پیش برای معرفی صحیح دین مبین اسلام موثر باشد.

امام‌جمعه مهاباد ادامه داد: حضور یک کشور مسلمان در مراحل پایانی این مسابقات در کنار سجده شکر بازیکنانش در پایان هر مسابقه و همچنین نمایش نقش پررنگ تکریم خانواده در پیروزی و موفقیت آنان بسیاری از تحلیلگران را به تحسین وا داشت.

وی اضافه کرد: کشور قطر به عنوان یکی از کشورهای توسعه یافته اسلامی با جلوگیری از مصرف مسکرات در جریان مسابقات و دیگر اماکن عمومی این کشور در طول زمان برگزاری جام جهانی و جلوگیری از فرود هواپیمای حامی و مبلغ همجنسگرایی و همچنین دعوت از چهره‌های دینی توانست به خوبی از این فرصت برای ترویج آموزه‌های اسلامی استفاده کند.

وی همچنین در ادامه ضمن تبریک روز حمل نقل و آروزی موفقیت برای رانندگان و فعالان این بخش یادآور شد: هر زمان که ناوگان حمل و نقل دچار مشکل شده مردم نیز به واسطه نیاز روزمره خود زیان دیده‌اند و براین اساس ضروری است به این بخش بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha