۱۰۰ محفل انس با قرآن در خوزستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4109153
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶

۱۰۰ محفل انس با قرآن در خوزستان برگزار می‌شود

دبیر اجرایی ستاد چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن در خوزستان از برگزاری ۱۰۰ محفل انس با قرآن را در آستانه برگزاری مسابقات خبر داد.

محفل انس با قرآنحجت‌الاسلام فائز فائزی، دبیر اجرایی ستاد چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، با بیان اینکه کمیته محافل قرآنی مسابقات برگزاری 100 محفل انس با قرآن را در آستانه برگزاری مسابقات سراسری در استان پیش‌بینی کرده است، گفت: این محافل از 29 آذر آغاز شده و تا 20 دی‌ماه ادامه پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه هدف ما از این برنامه‌ریزی ایجاد تحول قرآنی در استان است، افزود: این محافل در پایان به مسابقات کشوری رشته‌های آوایی ختم می‌شود. در این محافل از قاریان بین‌المللی و استانی، گروه‌های تواشیح و حفاظ قرآن استفاده می‌کنیم و در صورتی که روستاها و شهرک‌ها تقاضای میزبانی این محافل را داشته باشند، قاریان این برنامه را تأمین می‌کنیم.

فائزی ادامه داد: در کنار محافل عمومی، آمادگی برگزاری محافل اختصاصی بانوان را نیز داریم. مجموعه‌هایی که امکان برگزاری محافل قرآن ویژه بانوان داشته باشند، قاری، حافظ و گروه‌های تواشیح این محافل را هماهنگ می‌کنیم.

وی گفت: تاکنون بقعه محمد بن جعفر در شهرستان‌ دزفول (29 آذر)، بقعه علی بن مهزیارو مسجد حمیدیه (1 دی)،  بقعه حضرت دانیال شوش (2 دی) و مسجد بلال اهواز (3 دی) میزبات این محافل بوده‌اند. امروز چهارم محفل دیگری در غیزانیه  و فردا در کوی علوی اهواز برگزار می‌شود. 

فائزی در پایان گفت: استان خوزستان از تاریخ 22 دی به مدت یک هفته میزبان چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن در رشته‌های آوایی خواهد بود. مسابقات بانوان در سالن اجتماعات گیت بوستان و مسابقات آقایان در سالن اجتماعات شهرک نفت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha