برگزاری سوگواره «یاس نبوی» در بقاع متبرکه کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 4109451
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰

برگزاری سوگواره «یاس نبوی» در بقاع متبرکه کهگیلویه‌وبویراحمد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه‌وبویراحمد از برگزاری سوگواره یاس نبوی در ۴۵ بقعه متبرکه استان همزمان با ایام فاطمیه خبر داد.

سوگواره یاس نبوی

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه‌وبویراحمد شامگاه سوم، دی‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سوگواره یاس نبوی با هدف ترویج فضایل و معرفی ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا(س)، تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌ فرهنگی و اجرای صحیح نیات واقفان خیراندیش، تبیین فرهنگ مقاومت و پایداری و ظلم ستیزی بانوی دو عالم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در ایام عزاداری فاطمیه بقاع متبرکه شاخص استان سیاه پوش شده است، افزود: برگزاری همایش رهروان یاس نبوی، قرائت زیارت‌نامه فدکیه، برپایی کرسی تلاوت فاطمی، سخنرانی، روضه‌خوانی و اطعام زائران از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در بقاع شاخص استان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه آیین دهه اول فاطمیه از چهاردهم تا هجدهم آذرماه برگزار شد، افزود: آیین عزاداری ایام فاطمیه دوم نیز از چهارم تا هشتم دی‌ماه برگزار می‌شود و آیین ویژه روز شهادت حضرت زهرا(س) نیز روز سه‌شنبه ششم دی‌ماه همزمان با سراسر کشور از ساعت ۹ تا ۱۲ در بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی فضاسازی بقاع متبرکه، نصب تابلو‌های نمایشگاهی، سیاه‌پوش کردن بقاع و استفاده از ظرفیت هیئت‌های مذهبی را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این ایام بیان کرد.

وی راه‌اندازی کاروان عزای سوگواری یاس نبوی، اجرای مراسم روز شهادت با تلاوت قاریان ممتاز و ذاکران اهل بیت(ع)، یاد نام شهدای مدافع امنیت، سخنرانی با موضوع دفاع از حریم ولایت، اقامه نماز جماعت ظهر و عصر روز شهادت با حضور گسترده عزاداران و برگزاری مراسم شام غریبان را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در جوار بقاع متبرکه شاخص استان در شب و روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha