اسلام بیش از هر مکتبی به زنان منزلت عطا می‌کند
کد خبر: 4110012
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰

اسلام بیش از هر مکتبی به زنان منزلت عطا می‌کند

امام‌جمعه ماکو گفت: دین مبین اسلام بیش از سایر مکاتب به زنان ارج و منزلت عطا کرده و به حقوق انسانی آنها توجه دارد.

اسلام بیش از هر مکتبی به زنان منزلت عطا می‌کندبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امام‌جمعه ماکو 5 دی در «تجمع فاطمی، نسل سلیمانی» که در مسجد جامع چالدران برگزار شد، گفت: حضرت فاطمه‌زهرا (س) به‌معنای‌واقعی‌کلمه برای اقشار مختلف جامعه الگو هستند، پس باید بیش از پیش برای شناخت این بانوی بزرگ جهان اسلام تلاش کنیم.

وی ضمن ابراز خشنودی از اینکه دین مبین اسلام بیش از سایر مکاتب به بانوان ارج، منزلت و جایگاه عطا کرده و به حقوق انسانی آنها توجه ویژه دارد، به‌طوری‌که مشابه آن در هیچ فرهنگ، تمدن و مکتبی دیده نمی‌شود، اضافه کرد: انسان‌های موفق برای دست یافتن به موقعیت موردنظر خود همواره الگو انتخاب می‌کنند و برای موفقیت از الگو پیروی می‌کنند.

امام‌جمعه ماکو با بیان اینکه، حضرت فاطمه زهرا (س) نه‌تنها الگوی شایسته‌ای برای زنان هستند، بلکه برادران مسلمان می‌توانند در همه زمینه‌ها از این بانوی وارسته و انسان کامل تبعیت کرده، به سوی روشنی و سعادت دنیوی و اخروی حرکت کنند، گفت: بصیرت، ولایتمداری، بخشندگی، حیا، عفاف، ایثار و ... ویژگی‌های بارز ایشان بود، که جا دارد نسبت به آن در منابر و تریبون‌ها صحبت شود.

حجت‌الاسلام هاشمی با بیان اینکه کسی نسبت به این موضوع تردید ندارد، که دین مبین اسلام کامل‌ترین مکتب الهی در عالم هستی است، ادامه داد: در این آیین برای رشد و تعالی انسان در همه رده‌هاس سنی و اجتماعی الگوهای زیادی وجود دارد و چه افتخاری بالاتر از اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) را به عنوان اسوه برای خود برگزینیم.

امام جمعه ماکو با اعلام اینکه هیچ مکتبی به اندازه اسلام به مقام و جایگاه زن ارج ننهاده است، تاجایی‌که چندین سوره در مقام زن نازل شده است، افزود: زندگی‌نامه حضرت فاطمه زهرا (س)، رفتار و منش، عفت و پاکدامنی، تلاوت قرآن، ساده زیستی، ایثار، بخشندگی و سایر ویژگی‌های اخلاقی ایشان اسوه هستند.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند من و حضرت علی (ع) حق پدری بر گردن امت اسلام و حضرت فاطمه زهرا (س) حق مادری برای امت داریم، و این بستگی به ما دارد که تا چه حد بتوانیم به حضرت فاطمه زهرا (س) متوسل شویم و خودمان را از لحاظ معنوی و معرفتی رشد دهیم.

انتهای پیام
captcha