نگاهی به چهار مؤلفه‌ مهم اقتدار ایران
کد خبر: 4111096
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸

نگاهی به چهار مؤلفه‌ مهم اقتدار ایران

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء گفت: ایران در چهار بخش نظامی، امنیت، تأثیرگذاری بر تحولات بین‌المللی و علم، قدرتمند است، چراکه این چهار مورد زیر نظر ولایت‌فقیه است.

حجت الاسلام سیدمحمدحسین راجی، مدیر اندیشکده راهبردی سعداءبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین راجی، مدیر اندیشکده راهبردی سعداء، 10 دی‌ماه در همایش بصیرت و گفتمان انقلابی در شهرستان بشرویه اظهار کرد: آمریکا تصمیم گرفت تا در سال ۲۰۰۲ به ایران حمله کند، اما گروهی موافق و گروهی مخالف بودند.

وی با بیان اینکه در این راستا رزمایشی واقعی و شبیه‌سازی با هوش مصنوعی راه انداختند و پنتاگون ۲۰ سال پیش اعتراف کرده که این جنگ در سومین روز به نفع ایران تمام می‌شود، افزود: یک اصطلاحی در علوم سیاسی وجود دارد که قدرت کشورها را براساس آن بررسی می‌کنند و آن اصطلاح پاور است.

راجی با بیان اینکه با وجود اینکه بودجه نظامی بالا نیست، اما ایران به شدت در زمینه نظامی قوی بوده و منطقه خاورمیانه، دژ مستحکم جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: یکی از مؤلفه‌های اقتدار بحث امنیت داخلی  است.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ سال پیش ایران ناامن‌ترین کشور در منطقه بود و مغزهای متفکر بسیاری ترور می‌شدند و امروز ایران به امن‌ترین کشور در ناامن‌ترین نقطه دنیا تبدیل شده است، افزود: تأثیرگذاری بر تحولات بین‌المللی یکی دیگر از مؤلفه‌های اقتدار بوده و ایران امروز به‌عنوان هفتمین قدرت بزرگ دنیا در این زمینه محسوب می‌شود.

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء با بیان اینکه مؤلفه دیگر به بحث علم تعلق دارد، چراکه هر کشوری که به علم دست پیدا کرده دست برتر را در دنیا داشته است، بیان کرد: 25 سال پیش ایران تنها سه درصد از تولید علم منطقه را داشت، اما اکنون ۳۳ درصد از تولید علم در منطقه را به خود اختصاص داده است.

راجی با اشاره به اینکه دشمن می‌گوید که دین از سیاست باید جدا باشد در حالی که هر جا دین با سیاست همراه بود ما موفق بودیم و جایی که تفکر ضداسلامی و اختلافی به‌وجود آمد به مشکل برخورد کردیم، اظهار کرد: جایی که تفکر انقلابی باشد پیچیده‌ترین موشک‌ها ساخته شده و هر جا به تفکر اسلام و انقلاب عمل کردیم به موفقیت دست یافتیم.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد، مؤلفه دیگر اقتدار است، بیان کرد: متأسفانه در بحث اقتصادی ضعیف هستیم، اما دولت سیزدهم با تلاش خود به‌دنبال حل مشکلات به‌صورت زیربنایی است.

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء با تأکید بر اینکه دشمن، دولت سیزدهم را نشانه گرفته است، اما هیچ‌گاه نباید به حرف دشمن اعتماد کرد، افزود: مظهر دیگر اقتدار به فرهنگ تعلق دارد، اما متأسفانه نتوانسته‌ایم فرهنگ واقعی اسلامی را به نسل جوان منتقل کنیم.

راجی با بیان اینکه مظهر بعدی اقتدار بحث نیروی انسانی است، یادآور شد: متأسفانه بحث جمعیت وضعیت بحرانی دارد و امروز ایران به ۱.۶ درصد زیر خط بقا رسیده است و تنها چند سال فرصت داریم؛ اگر فکری نشود نابود خواهیم شد و باید یک فکر اثرگذار برای جمعیت کشور گرفته شود.

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء بیان کرد: ایران در چهار بخش نظامی، امنیت، تأثیرگذاری بر تحولات بین‌المللی و علم، قدرتمند است، چراکه این چهار مورد زیر نظر ولایت‌فقیه است.

انتهای پیام
captcha