جوانان می‌توانند از مسائل کشور گره‌گشایی کنند
کد خبر: 4112529
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴

جوانان می‌توانند از مسائل کشور گره‌گشایی کنند

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان با بیان اینکه ابهامات، شبهات و سوالاتی که در ذهن دانشجو است باید استخراج شود، گفت: اگر کشوری بالاترین تعداد نیروی جوان را داشته باشد بالاترین سرمایه را دارد. باید تلاش کرد تا جوانان از مسائل کشور گره‌گشایی کنند.

سردار حسن شاهوارپوربه گزارش ایکنا از خوزستان، مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان بسیج اساتید خوزستان روز گذشته ۱۵ دی‌ماه در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان در این مراسم، ضمن تسلیت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، اظهار کرد: شخصیت شهید سلیمانی شخصیت زمینی بود و آسمانی نبود همه شهدا نیز این گونه‌اند اما به گونه‌ای زندگی کردند که امروز معتقدیم این انسان آسمانی است و در جوار رحمات الهی آرامش دارد. یکی از برجستگی‌های شخصیتی سردار، اعتقاد راسخ به راهی بود که انتخاب کرده بود و شک و تردید نداشت.

وی افزود: وقتی انسان به موضوعی علم دارد یک جور برخورد می‌کند و وقتی یقین دارد، جور دیگر. سردار سلیمانی به راهش یقین داشت و این در تاب‌آوری در راهش موثر بود. سردار سلیمانی از زمان جنگ احساس کرد این تکلیف باید ادامه پیدا کند تا دشمن شکست بخورد؛ ممکن بود در این مسیر، انسان جانش را تقدیم کند اما او عقب ننشست و این یقین به راهی که انتخاب کرده بود، او را ماندگار کرد.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان گفت: او کار بالاتری هم انجام داد و از یک فرد تبدیل به یک لشکر شد. احساس کرد باید دیگران را نیز برای ایستادگی دعوت کند، لشکر ثارالله را درست کرد و در برابر دشمن ایستادگی کرد، دشمنی که به همه چیز تعدی و تجاوز کرد.

شاهوارپور گفت: اگر راهی را انتخاب می‌کنیم باید بدون شک و تردید و استرس و اضطراب با کار برخورد کنیم و نباید حساب و کتاب مادی کنیم. اگر معلمیم و کار تربیتی می‌کنیم و نوجوان در هدایت ما مسیر زندگی خود را پیدا می‌کند باید با همه وجود تلاش کنیم تا این نوجوان را در مسیر درست قرار دهیم.

وی افزود: بصیرت این مرد یکی از ویژگی‌هایی است که باید از او یاد بگیریم. ایران را حرم می‌داند و اگر به این حرم آسیب برسد چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند. حرم، قداست و بزرگی دارد. تعبیر ایشان نسبت به کشور تعبیری است که امام(ره) دارد.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان ادامه داد: موضوع دیگری که در شخصیت سردار باید ببینیم دشمن‌شناسی بود، وی خوب دشمن را می‌شناخت. دشمن فرعی درست نمی‌کرد بلکه اولویت را سرچشمه دشمنی می‌دانست که استکبار آمریکا و اسرائیل بود و با این تشخیص خوب دشمن را می‌شناخت. قدرت چانه‌زنی و دیپلماسی این مرد فوق‌العاده بود و دیپلماتی توانمند بود.

شاهوارپور گفت: در پیچیدگی‌هایی که همه مستاصل می‌شدند برای موضوعات مهمی مثل داعش که عربستان و آمریکا و امارات، قطر، ترکیه و اسرائیل پشت قضیه بودند، جبهه مقاومتی بود که داشته‌های مادی قابل مقایسه با آن‌ها نبود. در مقابل طرح‌ریزی، سردار سلیمانی معادله را به هم ریختند و جبهه را گسترده‌تر کردند.

وی افزود: وزیر وقت خارجه آمریکا از سال ۵۷ سه راهبرد در خصوص جمهوری اسلامی داشت و اعلام کردند؛ یکی اقتصاد، یکی داخلی و یکی حمله از مرزها. بنا داشتند از خارج از مرزها جنگ را به داخل بکشانند.

شاهوارپور در خصوص شخصیت شهید سلیمانی عنوان کرد: بعد معنوی و انسانی وی برای همه جالب بود؛ چه قدر این انسان از نظر شخصیتی روی خود کار می‌کرد.

وی با بیان اینکه باید برای پیشرفت کشور درس بخوانیم و خوب درس بدهیم، گفت: دانشجو سرمایه کشور است. اگر کشوری بالاترین تعداد نیروی جوان را داشته باشد بالاترین سرمایه را دارد. باید تلاش و کار کرد تا جوانان از مسائل کشور گره‌گشایی کنند؛ جوانان حتما می‌توانند گره را باز کنند. باید به خود اعتماد کنیم که ما می‌توانیم. امروز یکی از موضوعاتی که دشمن روی آن کار می‌کند تزریق ناامیدی نسبت به آینده است.

شاهوارپور عنوان کرد: ابهامات، شبهات و سوالاتی را که در ذهن دانشجو است استخراج کنید. ما کاری به عملکرد دولت‌ها نداریم که بالاخره با رای مردم می‌آیند و یکی از دستاوردهای جمهوری اسلامی این است که ۴۰ انتخابات داشته‌ایم.

انتهای پیام
captcha