اختتامیه دومین کنگره ملی شعر حضرت مادر برگزار می‌شود
کد خبر: 4114093
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶

اختتامیه دومین کنگره ملی شعر حضرت مادر برگزار می‌شود

به همت دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، اختتامیه دومین کنگره ملی شعر حضرت مادر در ایام ولادت حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود.

پوستر دومین کنگره ملی شعر حضرت مادرمهدی پایون، رئیس اداره فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی شعر حضرت مادر اظهار کرد: دفتر تبلیغات اسلامی در چند سال اخیر بر موضوع خانواده تمرکز داشته است. به همین منظور، از همه ظرفیت‌ها، امکانات و ابزارها برای پرداخت حرفه‌ای و جامع به موضوع خانواده استفاده می‌شود تا تأثیرگذاری لازم را بر عموم افراد جامعه، فرهیختگان و اقشار گوناگون داشته باشد.

وی افزود: مفاهیمی مثل عفت، حیا، پوشش و جایگاه مادران اهل‌ بیت(ع) در این جشنواره با کمک شعرای آیینی در راستای حفظ و تحکیم خانواده تبیین می‌شود.

رئیس اداره فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه داد: مقام نورانی حضرت زهرا(س)، ارزش عفاف و هویت زن مسلمان در قرآن کریم و جایگاه مادران اهل‌ بیت(ع)، به‌عنوان محورهای این کنگره مطرح شده‌اند.

وی بیان کرد: سال گذشته، ۱۵۰ نفر از شعرای آیینی کشور در اولین کنگره ملی شعر حضرت مادر شرکت کردند و ۴۰۰ اثر به دبیرخانه کنگره ارسال شد که این آثار در قالب کتاب به چاپ رسید. امسال نیز تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر برای شرکت در کنگره دوم اعلام آمادگی کرده‌اند.

پایون اضافه کرد: با توجه به اینکه اشعار برگزیده جمع‌آوری و به‌صورت کتاب چاپ می‌شود و همچنین تولیدات رسانه‌ای مثل سرود و ترانه از یک یا دو شعر برتر در دستورکار قرار دارد، امید داریم که این آثار و تولیدات اثرگذاری لازم را در جامعه داشته باشد.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان تا 24 دی‌ماه جاری فرصت دارند تا آثار خود را از طریق پایگاه اینترنتی www.Morsalat.ir ارسال کنند، گفت: اختتامیه دومین کنگره شعر حضرت مادر در ایام ولادت حضرت زهرا(س) برگزار و آثار برگزیده معرفی می‌شوند. همزمان با مراسم اختتامیه، شب شعری نیز با حضور شعرای آیینی برجسته استان برگزار خواهد شد، ضمن اینکه آموزش طلاب علاقه‌مند به شعر و ادبیات نیز در دستورکار قرار دارد.

پریسا عابدی

انتهای پیام
captcha