زندگی بر مبنای قرآن، رمز ماندگاری سردار سلیمانی است
کد خبر: 4114447
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴

زندگی بر مبنای قرآن، رمز ماندگاری سردار سلیمانی است

معاون فرهنگی ارشاد هرمزگان زندگی بر مبنای قرآن را رمز ماندگاری سردار سلیمانی دانست و گفت: اگر هرکدام از ما تمامی مراحل زندگی خود را بر مبنای قرآن قرار دهیم هم در دنیا و هم آخرت خوش‌نام خواهیم بود.

میردادی معاون فرهنگی ارشاد هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، محمد میردادی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شب گذشته، 23 دی‌ماه، در ویژه‌برنامه کرسی تلاوت رضوی در شهرستان میناب اظهار کرد: به سبک زندگی که بر مبنای اسلام شکل بگیرد مکتب سلیمانی گفته می‌شود که این مکتب در واقع محلی برای یادگرفتن‌ها است.

وی افزود: مکتب سلیمانی بر اساس رهنمودهای قرآنی در زندگی امروز ما شکل و نشئت گرفته است و از این حیث است که یک شخصیت دنیوی به یک مقام آسمانی تبدیل می‌شود. زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی بر مبنای اعتقاد و توجه به آیات قرآن شکل گرفته بود و همیشه آیات قرآن را سرلوحه کار خود قرار می‌داد.

معاون فرهنگی ارشاد هرمزگان با اشاره به اینکه پایه و اساس مکتب حاج قاسم داشتن ایمان به خدا و قیامت است، تصریح کرد: ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری حاج قاسم و محبت وی به اهل بیت(ع) که در زندگی وی هم مشهود است، برگرفته از آیات قرآن کریم است.

میردادی عنوان کرد: اکنون دنیا هم از مکتب حاج قاسم و راه او که مردم آن را در پیش گرفتند هراس دارند و مردم با بصیرت جمهوری اسلامی ایران نشان دادند که مبانی نظری این مکتب را به خوبی فهمیده‌اند. حاج قاسم سلیمانی در راه دین ثابت‌قدم بود و این ثابت‌قدمی وی، جایگاهش را به والاترین مقام تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه  محبت به مؤمنان و مبارزه با مستکبران از دیگر ویژگی‌های حاج قاسم بود، اضافه کرد: سردار دل‌ها همیشه با فرزندان و خانواده‌های شهدا رفتاری صمیمانه و دوستانه داشت اما در مقابل با دشمنان و مستکبران ایستاده  بود. اطاعت از رهبری تا آخرین لحظات یکی دیگر از ویژگی‌های ممتاز و بارز حاج قاسم بود  و دعوت به وحدت و دوری از تفرقه را همیشه به اطرافیان خود سفارش می‌کرد.

معاون فرهنگی ارشاد هرمزگان در پایان با بیان اینکه زندگی  سردار شهید همیشه بر مبنای یک زندگی قرآنی بود، یادآور شد: قرآن همیشه راهگشای زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی و فرهنگی ما است که اگر همه مراحل زندگی خود را بر مبنای قرآن قرار دهیم هم در دنیا و هم آخرت خوش‌نام خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha