صدور مجوز تأسیس درمانگاه تخصصی «دیابت و درمان زخم» به جهاددانشگاهی سمنان
کد خبر: 4116252
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹

صدور مجوز تأسیس درمانگاه تخصصی «دیابت و درمان زخم» به جهاددانشگاهی سمنان

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان از صدور مجوز تأسیس درمانگاه تخصصی «دیابت و درمان زخم» این نهاد در استان سمنان خبر داد.

صدور مجوز تأسیس درمانگاه تخصصی «دیابت و درمان زخم» در جهاددانشگاهی سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، علی منصفی‌راد،رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان، صبح امروز، 2 بهمن، در جمع خبرنگاران، از صدور مجوز تأسیس درمانگاه تخصصی «دیابت و درمان زخم» این نهاد در استان سمنان خبر داد. 

وی افزود: با استناد به مفاد قانون مربوط به مقررات امور پزشکی و دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی و بر اساس رأی کمیسیون قانونی تشخیص امور پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، موافقت اصولی تأسیس درمانگاه تخصصی دیابت و درمان زخم جهاددانشگاهی استان سمنان صادر شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان با بیان اینکه مرکز جامع دیابت و ترمیم زخم سمنان یک مرکز تخصصی با هدف پیشگیری و درمان دیابت است یادآور شد: زمینه فعالیت آن شامل ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی همه جانبه در حوزه دیابت و با نگاه ویژه به درمان زخم پای دیابتی و انواع زخمهای مزمن است.

منصفی‌راد متذکر شد: رویکرد این مرکز ارائه درمان مناسب و مؤثر، تلاش در جهت تسریع روند بهبود زخم و حفظ اندام که یکی از معضلات بیماری دیابت است خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت اصلی این درمانگاه در حوزه درمان دیابت، نیز شامل خدمات عمومی و خدمات تخصصی در حوزه دیابت، حوزه درمان انواع زخم ها، خدمات عمومی و خدمات تخصصی در حوزه زخم است اظهار کرد: شناسایی عوامل ریسک ایجاد دیابت در استان و افزایش آگاهی در خصوص کاهش تعداد مبتلایان و تشخیص زود هنگام افراد مستعد، بررسی همه جانبه افراد مستعد و بیماران دیابتی مراجعه‌کننده به مرکز جهت انجام درمان مؤثر از اهداف اصلی این درمانگاه است.

به گفته منصفی‌راد؛ انجام برنامه‌های درمانی با تاکید بر جلوگیری از آسیب به سایر ارگانها در اثر دیابت، انجام درمانهای نظام‌مند در خصوص درمان زخم پای دیابتی، تحقیقات و تولید محصولات مهندسی بافت با هدف ساخت سازه‌هایی که قابلیت بازسازی، نگهداری و بهبود بافت آسیب‌دیده یا کل ارگان از دیگر اهداف اصلی راه‌اندازی این درمانگاه تخصصی در استان سمنان است.

وی با تأکید بر اینکه این مرکز با تکیه بر انجام درمانهای نوین برای بهبود انواع زخم‌های مزمن خدمات تخصصی و فوق تخصصی ارائه خواهد داد متذکر شد: امید است با یاری خدا گام مهمی در کاهش آلام بیمارانی که از انواع زخمهای مزمن رنج می‌برند برداشته و به ارتقاء سطح زندگی این عزیزان و همچنین تسریع روند بهبودی کامل، بدون از دست رفتن عملکرد اجتماعی بیماران مذکور کمک شایان ذکری ارائه دهد.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان متذکر شد: از سوی دیگر پژوهش در زمینه تولید محصولات غضروف، پوست و استخوان با کاربردهای ارتوپدی، زخم پوشها و دندانپزشکی نیز با هدف کلان و بلندمدت با بهره‌گیری از فناوریهای نوین در جهت بازیابی و ترمیم بافتهای آسیب دیده، در این درمانگاه تخصصی انجام می‌شود.

منصفی‌راد افزود: این پژوهش ها در این مرکز با تجمیع متخصصین مختلف در حوزه فناوری‌های سلولهای بنیادین، مهندسی مواد زیستی، مهندسی بافت با فراهم‌سازی امکانات و تجهیزات لازم انجام خواهد گرفت تا فضای مناسبی را جهت ایجاد محصولات کاربردی در حیطه مهندسی بافت و طب باز ساختی به وجود آورد و امید است که این مرکز با بهره‌گیری از فنآوریهای نوین در این حیطه در بلوغ و توسعه خدمات پزشکی،درمانی جاری کشور موثر باشد.

وی این را هم اضافه کرد: استفاده از شیوه های مذکور سبب کاهش تلفات، قطع عضو و به خصوص کاهش هزینه‌های درمان و بار اقتصادی درمان دیابت و ترمیم زخم می‌گردد.

خبرنگار- اعظم نظری

انتهای پیام
captcha